Livad lördag

Teknik suger. Igår sög den extra mycket. Elisabeth ringde på eftermiddagen och frågade om vi skulle gå på hockey någon gång den här säsongen. Eftersom Örebro ju gått upp i Elitserien (som jag tänker fortsätta kalla den) kan det ju bli ett jäkla drag på matcherna så jag tyckte det lät kul. Vi kollade spelschemat och som av en händelse är jag ledig en kväll när Örebro tar emot Brynäs! Kan ju inte bli bättre! Sen skulle då E köpa biljetter. Hon klickade hit och dit och svor och fattade ingenting. Jag undrade vad i allsindar hon hölls med, jag köpte biljetter förra året och det var då inte minsta krångligt, så jag gick in på sidan och försökte jag med. Vilket bestyr! Jag har väl aldrig varit med om make till användarovänlig sida. Undra på att folk köper säsongskort i stället. Huxflux satt jag med 6 biljetter i olika valörer i kundkorgen, det ville jag väl sannerligen inte ha! Ska det verkligen ta 25 minuter för två intelligenta, välutbildade personer (varav en webredaktör!) att lyckas köpa två hockeybiljetter? Skärpning! Hursom, Elisabeth lyckades genomföra köpet så om ett par veckor går vi på hockey och ser Brynäääääs! Ah vad skoj det ska bli, som jag ska heja och käka korv alltså!
 
På kvällen var det jobb. Det började med att vi blev sena eftersom Marion knappt kunde ta sig ut från gården p g a rallytävlingar och avspärrningar. Jag hann jobba en timme, sen blev det kaos. Jag reste mig från stolen och stötte då i skrivbordskanten, varpå ena datorskärmen ramlade i golvet med dunder och brak. Poff så slocknade hela datorn.. Jag svor och började krypa runt på golvet och kolla om det var nån strömbrytare som råkat slå av. Hörde hur det började kacklas ute i korridoren och så knackade Marion på och undrade om min dator också slocknat. Det hade nämligen hennes och Kiris datorer. Stön.. Inte nog med att jag sabbat min egen, jag lyckades släcka ner 2 av 3 kollegors datorer också. Vad göra? Vi hade ingen aning om vad som hänt och följaktligen än mindre hur det skulle ordnas, så det var bara att börja ringa runt till folk som förväntas veta sånt. Inget svar nånstans och jag höll på att bli vansinnig. Till slut lyckades jag få tag på vår support i Norrland, han trodde det var en säkring som gått och lotsade in mig till det nätta lilla elskåpet..
 
 
Det är inte så att man direkt känner för att improvisera och testa sig fram här... Katinka är lite mer händig än mig så hon började botanisera bland alla jävla säkringar och efter mycket stök hittade vi den som gått. So far so good. Sen skulle vi hitta en säkring att byta ut den gamla mot och det var ingen lek. Supporten från Norrland försökte guida oss och jag vidarebefordrade hans order. Jag hörde allt att han fnissade lite när jag sa till Katinka att "Oscar säger att storleken har betydelse" och "Oscar säger att det inte gör något om den är för liten. Jojo, det vet man ju hur det är..". Tror inte han hade räknat med att ägna prime time en lördag åt att hjälpa fyra damer att byta en säkring, men jag försökte i alla fall hålla allas humör uppe och det lyckades jag med. Det är lite så min chefsstil rullar - skicka in kollegorna i farliga elskåp och hålla sig i bakgrunden och flamsa :)
 
Senare på kvällen lyckades jag även tappa en högtalare i bordet och då skrek alla åt mig att inte mörklägga hela bygget. Fummel och stök!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0