Håll i hatten, nu ska vi ut och resa igen!

Det var ett tag sedan Ciss och jag reste. Jag har ju varit i London och Köpenhamn och lite annat smått och gott sedan dess så jag tyckte inte det kändes som så länge sedan. Men sen tänkte jag efter och konstaterade att det var när jag fyllde 40 29+ och det var snart 1½ år sedan. Tant C tyckte det började bli dags och jag frågade när hon ville åka. "I vinter" var svaret. Jag tycker det är svårt med vinterresor, då måste man åka så jäkla långt och det är dels dyrt och dels ofta tvåveckorsresor. Det fick bli Gran Canaria! Det duger gott åt oss. Det kommer inte vara skitvarmt (har vi otur är det dåligt väder hela veckan) men det lär ju vara varmare än hemma i alla fall! Det blir inget havsbad och vi lär inte kunna ligga och steka oss knallbruna men det är ju trots allt en semester. Shopping, party och diverse utflykter hade jag tänkt mig. Hotellet har dessutom ett schysst spa så vi kanske får en tantsemester med jacuzzi och minigolf hela dagarna. (Egyptenresan var ju tänkt att bli en tantsemester och det vet vi ju hur det blev med den saken..) Tydligen har hotellet en nudistavdelning också, det får väl bli den här resans 2 do-grej :)
 
Så den 1 februari kanske vi spenderar här
 
Bilder från Hotel Eugenia Victoria, Playa del Ingles
(bilden är lånad med tillstånd av Tripadvisor)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0