I afton damernas

Igår skulle Elisabeth recensera "Ladies Night" på det gamla DDR-badhuset Conventum. Jag fick följa med som bihang. Eller +1 som det också heter. Jag följde med för två år sedan när hon skulle recensera och jag håller fast vid att jag aldrig skulle betala för att gå. Men gratis är gott! Sist kom mina fördomar till viss del på skam, men jag var ändå ytterst skeptisk i år. Vad var det för ena gamla aber de släpat med liksom? Christer Sandelin och Tommy Ekman? *dåndimpar* Tommy Nilsson?? Patrik Isaksson? Really? Aja, jag gick in med ett öppet sinne och de har ju en bar så.. Organiseringen bör de dock se över en smula, vi fick stå och vänta en kvart på att rätt person skulle dyka upp och visa var pressen skulle sitta. Jojo, det låter det.. Pressläktaren såg ut såhär: *trumvirvel*
 
 
Två stolar med varsitt A4 på, haha!
 
Showen var inte alls så hemsk som jag oroat mig för. De som var sämst var med minst så jag behövde inte dåndimpa allt för mycket. Men Christer Sandelin alltså... Vad hade han där att göra? Noll koll, noll tajming. Tommy Ekman hade kunnat styra Style-skutan helt på egen hand. Patrik Isaksson har utstrålning som en spann vatten, men den något salongsberusade bruden bakom mig var av annan åsikt. Hon skrek sig hes över honom. Jaja, bra att någon är nöjd!
 
Bäst precis som sist var Tomas Järvheden - och såklart teckenspråkstolken! Han är fan alltid bäst! Nej men seriöst, det är verkligen världsklass på Örebros teckenspråkstolkar.
 

Näst bäst var David Lindgren och Alcazar-Anderas. Jag har bara sett David Lindgren i Mellon och bara hört dom två låtar han tävlat med där, men han var riktigt bra! Sjöng bra och hade en komisk ådra. En jävel på breakdance är han också. Att Alcazar-Andreas kan sjunga och dansa vet man ju, men även han var rätt rolig.
 
Sammantaget så var det en bra föreställning. Bra avvägning där med hur mycket plats var och en skulle få. Tomas Järvheden hade kunnat få lite mer utrymme, det var väl det enda.
 
När det var klart gick vi till O'Learys och tog en cider. Där var det fullt med folk och det första vi fick höra när vi kom var en mashup med AC/DC och "Ghostbusters"! Herregud. Sen blev folk som tokiga och dansade styrdans till Avicii och hade sig. Vad är det för nytt påhitt?? Sen när dansar man styrdans och buggar till Avicii? Vi orkade vara där en stund, sen skulle recensenten hem och knåpa på sin text så jag tog en sväng till Harrys. Det var hur lång kö som helst, klockan halv ett! Hamnade i samspråk med en killtrio, där en var oförskämd, en ville dansa tango och den tredje inte sa flasklock. Den oförskämda var tydligen 28 år och gissade att jag var MINST 10 år äldre än honom, "det ser jag på rynkorna". Hrmmmmm..... Han frågade även om jag inte var för gammal för att ha den frisyr jag har och när jag blev sur och tyckte åldern väl inte spelar någon roll om man har en frisyr som är snygg, försökte han släta över det med att säga "jamen jag sa att du är GAMMAL, inte att du är FUL eller så! Kvalitet går före kvantitet!". Jahaaaa, jamen DÅSÅ. Man tackar.. Tango-killen var 21 och gissade att jag var 34. Jag trodde han menade att HAN var 34 (jamen hallå, 21 eller 34 - inte ser väl jag någon skillnad heller!!) så förvirringen var total ett tag där. Väl inne på Harrys så tjöt 21-åringen "Men ska vi dansa tango eller inte? Jag vill ha en cougar!" *asg* Jag dog en smula men visst, klart killen ska få dansa tango om det nu var så viktigt! Vi tog en svängom till "Kärleken är evig" innan jag smet iväg. Herregud, dansa tango med en 21-åring till Lena Philipsson.. Jag var på väg att gå hem och skulle tränga mig över dansgolvet, då en kille högg tag i mig och tyckte jag skulle dansa med honom och hans tjejgäng. De dansade till den där Dirty dancing-låten (ni vet vad som kommer hända nu va?) så jag sa att "okej, men då får du ju göra lyftet" och han blev skiiitglad. Nu var han tyvärr inte lika stark och reslig som Ivan Drago-polacken så det blev inte riktigt samma schwung som den gången. Dessutom fick vi en åthutning av en vakt som sa åt oss att sluta upp med dom där dumheterna, haha.
 
Men SEN kom jag därifrån och satte mig i en taxi. Dags för nästa bisarra inslag. Chaffisen var ganska pratglad och jag svarade snällt. När vi nästan är framme kläcker han ur sig "du har åkt med mig förut". Jaha, tyckte jag, det är mycket möjligt.
- Från Burger King
- Hehe, ja det låter som mig.
- Du hade en kompis med, hon skulle till väster. Ni skrattade jättemycket åt en kille som hoppat med en häst.
- *ASG* Barbacka-killen! Men herregud, kommer du IHÅG det???
- Jaaa!
 
Helt galet, det var snubben som körde hem mig och Pernilla efter dårkvällen i våras! Det var i maj, alltså nästan ett halvår sedan, och han minns det! Han måste ju kört tusentals med människor efter det, men han minns oss precis. Hahahahaha, tanterna gör intryck.
 
Ja, det var min kväll det. Business as usual!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0