Filmtajm!

Min långlediga helg bjöd på en riktigt bra filmsejour.
 
Call girl - den här hade behövt gå igenom korrekturet en gång till, för att tala i boktermer. Den var bra, men kändes rörig och det var väldigt många människor att hålla rätt på. Ljudteknikern måste ha varit full på jobbet för ljudet var emellanåt helt hysteriskt högt. Jag förstår om syftet var att få fram nattklubbskänsla, men det gick knappt att höra vad de sa. Pernilla August och scenografin var jättebra.
Jakten - Tomas Vinterberg och Mads Mikkelsen - det går nästan inte att misslyckas. Det här var en bra film, obehaglig men bra. Tomas Bo Larsen var med också, så det kändes ibland som man satt och kollade på "Mordkommissionen" med de gamla vapendragarna Fischer och LaCour :) Nej men den var jättebra.
En oväntad vänskap - åh, se den! En riktig må-bra-film som dessutom bygger på verkliga händelser. Jätterolig med en gnutta allvar, så som en riktigt bra må-bra-film ska vara enligt mig. Den var toppen helt enkelt.
Broken - jag gillar ju brittisk diskbänksrealism, men här blev det bara FÖR mycket elände. Bra skådisar men det var för deprimerande och så gillade jag inte alls slutet.
 
Tidigare har jag även sett Prisoners på bio och den rekommenderas! Skitspännande, väldigt våldsamt emellanåt och med en Hugh Jackman i högform.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0