Who's gonna save the world tonight? Jo det ska Elisabeth göra!

Maj visade sig bli en riktig partymånad, i lördags var det utgång igen. Elisabeth och jag skulle kolla på fotboll och sen gå ut, och i gammal god ordning blev det hajlajf. Fotbollen var det väl sisådär med. Vi höll på Bayern München tills vi såg laguppställningen. Ingen Mario Gomez?? WTF på ren svenska! Nä då får det vara, Dortmund hade ju i alla fall vett att ha med Mats Hummels. Dortmund fick det bli! De hade en snyggare tränare dessutom. Ingen ska anklaga oss för att vara medgångssupportrar i alla fall! Vi är mer.. laguppställningssupportrar :) Världens bästa sportkommentatorer är vi också, med klockrena analyser. "Trots att Arjen Robben är flintis, så är han liksom flintis" t ex. Sen ooo-ade och aj-ade vi megaironiskt när Frank Ribery slog sig JÄTTEmycket HELA tiden. Ojoj, stackars lille nussen. De får ju vara försiktiga med farbror Ribery tyckte vi, han är ju nästan pensionär och var med redan när Frankrike tog VM-guld 1998. Trodde vi. Sen googlade tant E och såg att Ribery visst är född 1983 *asg* Hoppsan. När det var fem jäkla sekunder kvar av matchen fick Mario Gomez komma in. Seriöst? Var det allt? Hade man blinkat mer än två gånger hade man ju missat honom helt. 
 
Efter fotbollen drog vi till Harrys och i kön hamnade vi i samspråk med ett gäng degerforsare. Den ena hade en massa idéer och teorier om precis ALLT, och han var då sannerligen inte rädd att prova sina idéer och teorier på två främmande tanter. Gudars vilken diskussion det blev. Jag tror inte riktigt han hade räknat med att få sånt vasst motstånd dock, och först tyckte han nog att vi var lite besvärliga och trilskna så då tog han till härskarmetoder för att förminska oss. Bad move, grabben. Very bad move. Elisabeth tände på alla cylindrar (på ett väldigt behärskat sätt bör tilläggas) och, hahahaha, bara MOSADE honom verbalt. Det fick varken tyst på honom eller skrämde bort honom utan fick snarare motsatt effekt, för sen skulle han hänga med oss HELA tiden. Jag tror han tyckte vi var lite coola faktiskt och jag hörde honom säga till sin bror att "den här hon är nog fan klipskare än mig!", haha. Och vilka idéer och analyser han hade! *matt* Vi fick liksom turas om och prata med honom, man orkade inte lyssna hela tiden. Det var som i den där filmen där Mel Gibson är konspirationsteoretiker och pladdrar hål i huvudet på Julia Roberts. Exempel (förkortad och förenklad version):
- Har du roligt?
- Ja, förutom att folk buggar till Linda Bengtzing här bredvid.
- Det är bara du själv som kan påverka hur du känner.
- Oh well, det är väl inte riktigt sant.
- JOHO! Om man bara bestämmer sig för att..
- Men whatever! Jag orkar inte, prata med henne i stället! *knuffar fram Elisabeth*
 
Håhåjaja, det är då inte ofta man blir så intellektuellt utmanad på krogen! Det var lite jobbigt men roligt. Bäst var hur han lyckades arbeta fram en plan för hur, haha, Elisabeth skulle rädda hela världens journalistik! Allt styrs nämligen av maffian förstår ni, det hade konspirationsteoretikern från Degerfors koll på. Maffian styr JP Morgan Bank som i sin tur styr alla tidningar. Elisabeths första uppdrag blev m a o att sätta dit maffian på ett eller annat sätt, sen var det bara att styra upp bankväsendet så skulle allt ordna sig. Easy peasy, bara att sätta igång! När E ifrågasatte rimligheten i att hon skulle klara skivan utbrast konspirationsteoretikern "Men du är ju journalist??". Haha, bra där, man ska tro på sig själv! Elisabeth gjorde några tappra försök att dra in mig i hela masterplanen. "Men hon är också journalist!" tjöt hon. Jag aktade mig noga för att bli inblandad där kan jag säga, jag tyckte det lät på tok för ansträngande! Sen var stackars tant E utmattad och tvungen att gå ut och röka så fick jag själv försöka underhålla konspirationsteoretikern. Vi, hahaha, hade en imitation-battle! En gång i tiden var jag ganska duktig på att imitera, och jag kan fortfarande härma en del grejer ganska hyfsat. Vet inte hur vi kom på att vi skulle göra det, men det var ju klart roligare och mer lättsmält än att försöka rädda världen från maffian. Konspirationsteoretikern härmade Vanheden ganska bra och jag kontrade med Lisa Ekdahl. Sen gjorde han Percy Nilegård (inte särskilt bra), och då skulle jag göra Cajsa-Stina Åkerström (heter hon väl?). Haha, det var så jäkla kul. För att höra ordentligt fick konspirationsteoretikern luta sig fram och när jag då härmade Cajsa-Stina så bara KASTADE han sig bakåt på stolen och stirrade på mig som om han sett ett spöke och gastade "MEN FY FAN VAD LÄSKIGT!!" *asg* Jag fortsatte och han ba' "Näääj sluta! Jag hör ju precis vem det är!!". Nåja, SÅ jävla likt är det inte, men tack :)
 
Dårkväll. Som vanligt. Men skitkul! Som vanligt det med. Elisabeth hade hört konspirationsteoretikern från Degerfors när hon gick hem, han hade frustrerat och väldigt högljutt förklarat för sina kompisar att "FOLK TÅL INTE ATT JAG BARA SÄGER SANNINGEN!" *asg* Snarare är det väl så att folk inte ORKAR lyssna på "sanningen" när de är ute och dansar, vad vet jag.
 
Igår var jag helt sänkt, så däven har jag inte varit på evigheter. Å andra sidan var jag nog inte lika trött som stackars E som måste rädda världen på egen hand, haha.
 
Det får vara slutpartat på ett tag nu, tant orkar inte :) Måste samla kraft och komma i lite form tills jag ska till Köpenhamn. Bara drygt två veckor kvar, iiiihhh!!
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Han verkade gilla att få verbalt spö eftersom han glatt kom och tiggde efter mer så fort vi trodde att han gått. :)

2013-05-27 @ 17:39:01
Postat av: Marika

En sådan kille skulle ju mycket väl kunna ha en blogg - för att skriva av sig alla sina teorier och sanningar (hur jag vet det??). Undrar hur han beskriver samma kväll, haha. Tack för skratten. Som vanligt. :)

2013-05-28 @ 09:58:28
URL: http://myflatcoats.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0