Welcome to the jungle

Det har varit hajlajf när vi åkt hem från jobbet den här veckan. Kristoffer och jag blev jagade av polisen i måndags! Helt plötslig kom dom efter oss med blåljus och hela köret. Att bli invinkad i blåskontroll har man ju varit med om några gånger, men aldrig att de kommit efter med saftblandaren på. Vi, haha, blev skitstressade och jag gastade "Men vad har du gjort Kristoffer, vad har du gjort???". Jag trodde han kört mot rött eller nåt. Sen tog de jättelång tid på sig att komma fram till bilen så vi stissade runt och ba' "ska man veva ner rutan", "Ska jag ta av bältet, nä då tror de att jag kört utan", "sänk volymen på radion!". Helt hysteriska, haha. Kristoffer klev ut ur bilen, och polisen ba "eh, du kan sitta kvar och vänta..". Det var bara en nykterhetskontroll, och det gick såklart bra. Jag satt bredvid och log mitt finaste leende mot konstaplarna. De var väldigt trevliga och fick lära sig allt om hur taltidningar funkar :) Sen skulle vi åka och var jag back seat driver och förmanade K att han var tvungen att blinka när han skulle åka ut så vi inte blev stoppade igen. Alfhild och Ortrud på tur. Som vi skrattade. Och som de har skrattat åt oss på jobbet. Världens sämsta brottsllingar skulle vi bli, vi blir liksom helt hypernervösa fastän vi inte gjort något!
 
I tisdags var temat inte storstadsdjungel utan mer vildmark. Mitt i gatan stod huxflux ett gäng hjortar! "Håll i er!" hojtade Marion och ställde sig på bromsen. Hjortarna bara vimsade runt och kunde inte bestämma vilket håll de skulle akta på sig, och inte särskilt bråttom hade de heller. Sen hoppade en hare ut i vägen, men vände illa kvickt, och nästan hemma höll Opeln på att rammas (well..) av en självmordsbenägen igelkott.
 
Det är spännande nästan jämt, vi får se vad vi råkar ut för i kväll.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marika

Erkänn! Några sekunder omvärderade du helt och hållet Kristoffer och tänkte att han kanske var en mördare eller något?? :-) Men vilken tur att ni klarade er helskinnade från igelkottsincidenten, puh!

2013-05-10 @ 12:31:42
URL: http://myflatcoats.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0