Finfrämmande och mellohelg - eller Att lägga allt krut på fel dag

Håhåjaja, tant är en smula sleten efter helgen. I fredags åkte jag till Ikea och hämtade Ciss, som alltså inte är en möbel utan hade blivit avsläppt där av sina samåkningskamrater. Här hemma blev det först paketutdelning! Leksaker till hundarna och "Sons of anarchy"-box till matten. Big success, alla blev jätteglada.
 
 
Sen satte vi oss i soffan och åt mat, babblade en JÄVLA massa (löste alla världsproblem, jag lovar!) och drack monsterdrinkar och lite annat. Jag visade såklart stolt upp partymattan, till Ciss stora glädje.
 
 
Sen tvingades jag titta på "Farmen" och vid det laget var tant C en smula på kanelen för hon förklarade ungefär femton gånger att hon inte visste vem hon höll på i nån slags duell som utspelade sig i en lada. "Men jag har förstått det!!" tyckte jag efter den sextonde gången, haha. Efter det programmet tog vi en uppfriskande promenad in till stan. På Stortorget blev det fikapaus! Svenska Kyrkan hade en liten vagn och bjöd på kaffe och bullar. Mycket trevligt måste jag säga, och goda bullar hade de också. Snällt att vi fick smaka trots att vi har reserverade platser någon helt annanstans än i himlen om en säger så.. Vi gick på O'Learys där det var full fart precis som vanligt. En kille var i totalextas när de spelade "Fångad av en stormvind" (men hallå...) och gjorde värsta avancerade movsen i slutet att han välte ut sin öl på halva mig. "Men allvarligt grabben, SÅ bra är den inte.." sa jag. "JOOOO!" tjöt han lyckligt. Sen kom det en snubbe med långt vitt hår och träningsoverall och sa nånting som vi inte fattade eller ens orkade bry oss om. Han såg helt bisarr ut, som Gandalf på husvagnssemester! Jag gick på toa och när jag kom ut därifrån såg jag först inte Ciss. "Men var är det för brud som tagit min plats??" tänkte jag, innan jag insåg att det var träningsoveralls-Gandalf som satt och stötte på Ciss! *skrattar* Jag störtade till undsättning och vi förpassade oss till ett par fåtöljer och då kom det någon hockey-ambassadör och tjatade på att jag skulle gå på hockey oftare. Jag förklarade att jag ju knappast tar ledigt för att gå på hockey, men han tjatade vidare. Tröttsamt värre, så jag sa åt honom att jag liksom var här med min kompis som var på besök så jag hade ingen lust att dividera vidare med honom. "Åh förlåt, jag visste inte..". Nä, men att känna av stämningen och läsa av folk kanske kan vara ett litet tips... Sjasade iväg honom - jamen då säger Ciss att hon håller på att kräkas! *tar mig för pannan* Jävla busy kväll :) Bara att traska hem. Det tog sin lilla tid eftersom jag först skulle köpa nattamat på BK och sen fick pallra upp tant C mot en lyktstolpe så hon fick hulka lite (medan jag stod mitt i gatan och höll för öronen). Väl hemma kraschade gästen i soffan och så var det tack och gonatt.
 
I ottan (med fylletanters mått mätt) började herr Hund bli otålig och trampa runt och tjata. Han ville ju kolla om gästen var kvar, och i så fall gosa med henne! Jag var själv nyfiken på att se om hon alls levde så det var lika bra att knalla upp. Jo, hon hade puls men så mycket mer var det inte *fnissar* Hon låg som en död sill i soffan och ynkade och så skrattade vi åt gårdagen. Efter karatefyllan i Turkiet när Ciss fick baxa hem mig från krogen känns det nästan som vi är kvitt nu, det känns lite bra faktiskt. Sen somnade alla om och där satt jag helt påklädd och vaken... Sova en fesen timme kändes som det kvittade faktiskt, jag surfade och spelade spel. Gästen vaknade till liv och efter att hon känt så inte huvudet exploderade när hon reste på sig, tog vi oss in till stan för den traditionsenliga lunchbuffén på Kinamuren. Efter det blev det hundpromenader i solen och kylan och så hipsvips var det dags att börja förbereda för kvällens schlagerbaluns. 
 
Elisabeth kom och hon och Ciss började genast tjata om min julbelysning partybelysning så jag var tvungen att störta ut till dom och försvara mig. Hörde hur det började låta konstigt i köket och sprang tillbaka. Pastavattnet kokade över en SMULA kan man säga, det bara rann vatten från spisen, ner på hela golvet. *stön* Översvämning efter fem minuters fest, det är fan bra jobbat!
 
Mellon bjöd på spänning, dramatik och besvikelse. Största besvikelsen var inte att fel låt vann utan att vi inte fick se State of Dramas synthkille göra coola moves! Hörru bildproducenten, hinkar av skam! Vi satt framåtlutade i soffan och vågade knappt blinka av rädsla för att missa något - så blev det inget! Vafan. Vinnare at casa de Frodis blev Ulrik Munther, enhällig jumbo blev Sean Banan. Det absolut sista jag trodde jag skulle behöva oroa mig över var en vinst för Sean Banan. Jag var HEEELT övertygad om att de internationella jurygrupperna bara skulle skaka på huvudet och fatta nada, men ack vad jag bedrog mig. Jag hade fullt sjå att hålla koll på låtar, blanda drinkar, prata och läsa och skriva på Facebook att jag inte fattade att han fått första tolvan. Jag ba "men fick han poäng??" och Ciss ba' "JA! han fick TOLV!!", varpå jag var tvungen att skrika till Elisabeth som var på toa, och som svarade med ett gallskrik när hon hörde. Haha. Vi fick lite panik. Jag hade slagit vad med Per på jobbet om att Ulrik Munther inte skulle vinna, men nu tänkte jag att det där vadet är skitsamma, jag var tvungen att rösta på Ulrik trots att jag egentligen gillade Ralf mer. Vadsomhelst, bara inte Sean Banan! Nu blev det fel låt som vann, men med tanke på hur det kunde ha gått så var det väl rätt okej. 
 
Efter Mellon gick vi till O'Learys. Planen var att vi skulle till Harrys och dansa till schlagers, men vi var så trötta och sletna att myssofforna på O'Learys lockade mer. Det var en betydligt mer stillsam kväll än jag räknat med, men det var rätt skönt. Och kul hade vi ändå! Hann inte mer än hänga in jackorna och ställa oss i baren, sen blev Elisabeth uppbjuden att bugga till Bruce Springsteen. *skrattar högt* Minns ni Steven Segal-kopian i Egypten? Vi träffade hans psykopatiske trailertrash-brorsa! Kvällens mest intressanta studieobjekt var dock serial killer-dansaren. Såg ett par som dansade nån slags hångel-styrdans och vi trodde ju att de på något sätt hörde ihop. Killen höll på att äta upp tjejens ansikte, han tog något lätt stryptag på henne och så envisades han med att bugga. När han inte tafsade henne på bröna eller i skrevet vill säga. Ett bra tag höll de på, sen gick hon på dass och syntes inte till mer. Då hittade han en ny dam! Han började lite försiktigt med att ta henne på armen, sen tvångsbugga, följt av brottargrepp och styrdans. Hon orkade en stund, men sen avlägsnade hon sig med. Nytt offer! Sådär höll han på HELA tiden! Det var som att se en seriemördare arbeta. Elisabeth och jag gav oss upp på dansgolvet för att se om han tordes ge sig på oss, men det gjorde han inte. Elisabeth fånade sig och gjorde älghorn på honom och jag slängde med armen så jag lyckades fastna med knogjärnet i byxlinningen på ställets mest liggbara kille som gick förbi. Han blev en smula förskräckt när jag pillrade runt med fingret vid hans gylf kan jag väl säga.
 
Skötsamma tanter på krogen, sug på den ni! Nä men det var roligt och precis lagom mycket drag under galoscherna. Sen promenerade vi hem. Söndagen tillbringade vi i varsin soffa framför skidåkning på tv, innan Ciss resesällskap hämtade henne.
 
Mycket bra helg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0