Mello igen, nu ännu sämre

Men jisses, redan lördag igen. Det har varit en riktig skitvecka då jag jobbat hela tiden, varit förkyld och varit på vippen att krocka. Det sistnämnda var riktigt läskigt, men jag fick kvitto på att mina reflexer funkar bra. Kristoffer var väldigt imponerad! "Men JÄKLAR vad bra kört där! Shit, värsta rallybruden."
 
Hursom, Mello idag igen och om förra veckan var en axelryckning så var den här deltävlingen ett enda stort irritationsmoment. Det började ju bra med de tre tanterna som gjorde "Bingohall", "Majgull" och allt vad det var. Galet skoj! Jag blev helt chockad först och började skratta så jag satte mat i halsen. Jag gillar Siw Malmkvist, jag tycker hon är störtskön, men jag visste inte att de andra två var lika skojiga. Det är väl själva fan att tre paustanter ska skåpa ut hela startfältet. Jaja. Den där första ynglingen som dansade så käckt men inte sjöng vidare bra hade jag blivit jättekär i om jag var hälften så gammal som jag är. "Han ser ut som en tjej! Han ser ju ut som dig!!" tyckte Janne, haha. Grattis Anton Ewald, du ser ut som en 40-årig kvinna. Måste kännas bra :) Låten kändes som en avslagen, bojkottad Saade-låt. Trots det tyckte jag den var bäst. Eller minst dålig ska man väl säga. Jag var helt lost och gissade alldeles bortitok galet. Att den där Sean Banan skulle gå till final anade jag väl, men jag hade ju hoppats på ett litet mirakel. Seriöst? Det är ju bara så jävla efterblivet! Jag känner mig som en gammal dinosaurie, jag hör inte vad han sjunger och jag fattar inte vad som ska vara roligt. Gaaah! Men men, nån ska väl komma sist i finalen. Hemmafruarna hade snott Maltas bidrag från förra året och Joakim Cans ska vi inte tala om. Jag gillar Joakim Cans, han verkar vara världens raraste kille, men nu blev jag förbannad. Det där var ju en ren rip off av Magnus Johanssons "Vakna nu Annelie" - fast mycket sämre. Så får man faktiskt inte göra! Han kunde väl åtminstone bytt ut namnet. Malla och jag blev irriterade, Katinka höll på att kräkas när det kom nyckelharpa och Janne fattade ingenting. "Men han kan ju inte göra rockermoves till det HÄR??" Resten av låtarna var ju bara så tråååååååkiga. Och som sagt, den där satans bananen till final...
 
Men nu har ju tävlingen kommit halvvägs - utan en enda bra låt?! Jag blir orolig.
 
För alla som inte har en susning om vem Magnus Johansson är så kommer här "Vakna nu Annelie" från 1990. Hans första skiva är sjukt bra, den borde alla ha. Och som vem som helst märker så var Joakim Cans "hyllning" rena förolämpningen. Tror jag ska vara med nästa år med en låt som heter "Enjoy the non-silence" eller "Almost nothing compares 2 U" för att hylla mina idoler. Jävla trams!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0