Tillbaka i saltgruvan

Igår kväll var det dags att jobba igen... Jag hade verkligen ingen lust alls och kände mig skitirriterad och ville helst bara stänga in mig i min studio och häcka där hela kvällen. Janne fyllde år och bjöd på två sorters rulltårta, så med lite socker i kroppen kändes det bättre. Som jag glufsade alltså! Verkligen inte vad jag behöver äta just nu efter semesterns glassbonanza, men det var en ren arbetsplatsmiljöåtgärd! *slår upp sidan 128 i Stora Ursäktsboken*
 
Semestern var jättebra! Inget storstilat alls men ändå rätt fab. Det fantastiska vädret gjorde ju en hel del, då behöver man liksom inte hitta på så mycket mer. En bok, en solstol och ett glas Pepsi Max och jag är nöjd. Men jag har gjort en hel del ändå - varit i Göteborg på konsert (känns som det var flera månader sedan), varit på festival i Brunnsparken, varit på Kolmården, partajat (ovanligt lite dock, vilket mest berodde på att stackars Elisabeth haft virus på balansnerven och inte varit så dansant), solat, läst. Har även rensat ur en garderob och en bokhylla (läs: avlastningsplats för allsköns skräp och bråte). Och så åkte jag ju berg- och dalbana! Herregud, vilka äventyr alltså.
 
Bäst: Vädret!
Sötast: Kolmårdens elefantbäbis! Och Timo Räisänen :)
Godaste varmrätt: Pulled pork
Godaste glass: Finns på Go'Glass i Hjortkvarn (nästa gång ska jag göra som killen före mig i kön - han kunde inte bestämma sig utan valde FEM kulor! Haha!)
Största chockern: Frodis i klänning! TVÅ gånger till och med!
 
Summa summarum - en riktigt bra semester!  Nu är det bara att se fram emot december och Depeche-konsert. Joråsåatte, det är ju bara 4 månader kvar.... *biter ihop* Nåt litet skoj ska vi väl kunna hitta på innan det får jag hoppas.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0