EUPHORIAAAAAA!!!

Så jävla bra! Så välförtjänt! Loreen - I love you!

Men first things first. Elisabeth och Kristoffer kom förbi och vi käkade tacopaj och kollade. Eftersom E och K är bland de roligaste människor jag känner blev det givetvis stor skrattfest.
"Han är säkert en sån som ollar kopparna i cafeterian" - K om litauen med ögonbindel
"Dom är som Herreys med artros" - K om de ryska tanterna
"Det måste vara skönt för deras föräldrar att slippa ha dom hemma ett tag" - E om de irländska hoppetossorna
"Cabare med förskolegruppen Rödmyran" - K om det turkiska båtbygget


Så mina omdömen om de direktkvalificerade bidragen:
Storbritannien - men nääää... Engelbert Humperdinck är alltså ett taget namn? Varför väljer man det? Fyllde han i nån blankett när han var på en lsd-tripp? Tänk vad förvånad han måste blivit när han fick brev från skattemyndigheten som bekräftade namnbytet! "Wtf, vilket jävla namnbyte?? Engelbert Humperdinck?!?". Hursom, den gode Engelbert kan ju sjunga men låten var dötrist, och så ser han ju så otäck ut. Som om Johnny Cash försökt plastikoperera sig själv och misslyckat kapitalt.
Frankrike - det enda plusset här var ju de halvnakna killarna, men det var ju uppenbart att de var till för att distrahera oss så vi inte tänkte på hur tråkig låten var.
Italien - italienska är ju typ världens snyggaste språk så jag fattar inte varför dom inte sjöng bara på det. Sångerskan är ju så cool så det hade passat oerhört mycket bättre. Den här låten hade potential att vara bra men nådde inte riktigt fram.
Azerbajdzjan - boooring!
Spanien - men hallå, boring igen!
Tyskland - hrmmmmm.... jag minns inte så mycket av låten ska erkännas men jag tror jag gillade den. Sångaren gillade vi i alla fall! *flin*


And here is the result of the soffjury vote:
1. Sverige
2. Ungern & Cypern
4. Tyskland
5. Ryssland
6. Malta


Och så den inte minst lika viktiga liggalistan:
1. Tyskland (här var vi eniga alla tre, vilket var en smula anmärkningsvärt. Det var tydligen så dåligt med kvinnlig fägring att tysken hamnade etta även på Kristoffers liggalista, hahaha)
2. Malta
3. Ungern
4. Norge
5. Estland


Bäst: Loreen. Såklart!
Sämst: Programledarna. Alltså den där smilfinken Elgar eller vad han kan tänkas heta. Jag ville bara hoppa in i tv'n och slita honom i öronen. Hårt!


När tävlingen var slut cyklade vi upp på stan en sväng och drog en repa på O'Learys, Pitchers och Harrys. Än rockar tant :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0