ESC Semifinal 1

Så är cirkusen igång and I love it! Kunde inte engagera mig helhjärtat hela tiden eftersom jag hade ett jobb att sköta, men alla bidrag såg jag i alla fall.

Montenegro - joråsåatteeee...det började ju bra med Rambo Amadeus.... Nä men alltså, jag vet liksom inte vad jag ska säga. Svettig gubbe som kallar sig Rambo Amadeus och försöker rappa på nån obegriplig engelska eller vad det nu var. Det blir liksom bara äckligt.
Island - helhetsintrycket förstördes ju lite av att sångerskan såg ut som Anna Anka, men annars var det väl en hyfsad eurovisionballad. Varken mer eller mindre.
Grekland - har vi inte sett exakt det här numret för typ tio år sedan av en annan tävlande för Grekland? Jo det har vi, hon hette Elena Paparizou och skåpar ut den här lillbruttan med hästlängder. Typisk eurovisiondanspop.
Lettland - men VEM har skrivit den här texten??? Så sjukt jävla infantil att man bara vill boxa den där smurfblå sångerskan rätt i kulmagen. Kan man inte engelska så kan man sjunga på något annat språk, helst ett man behärskar.
Albanien - hon har en bra röst, men helvetes jävlar vilka låååånga toooner. Hälften hade räckt. Kvällens bökigaste frisyr och klädseln direkt från drottningen i Alice i Underlandet, med några slags blåa vattenfall som forsade från tuttarna.
Rumänien - moonwalk och säckpipa är ju en rätt oväntad kombo får man lov att säga! Utfört av en nörd i vita glajor som såg precis ut som den där stackars tysken som jag hånade i Egypten. Kan tänka mig att Ciss satt som klistrad vid tv'n :)
Schweiz - men åååååh vad jag VILL gilla det här! Det är ju inget större fel på låten och sångaren hamnar ju etta på liggalistan. Men hur sjöng han? I en burk? Hade han en tupp i halsen? Vad fattades? Något jag kan fixa kanske?? Typ i ett sovrum??
Belgien - sömnpiller med dålig hållning och en kör som liksom dansade i smyg bakom. Kristoffer tyckte att hon påminde "om hon från Kanada som sjunger om den där båten, eller kanske hon den där Sonja Varg som sjöng om någon som skulle slå henne". *asg*
Finland - det är ju lite mumintrollsvarning på finlandssvenska, men i den här låten passade det skitbra! Jag gillade det och kan inte fatta varför den inte gick till final.
Israel - kvällens otäckaste bidrag. Hela bandet såg ju ut som om de genomgått ett könsbyte och sedan bytt tillbaka. Hövva! Låten fattade jag ingenting av, man satt liksom och väntade på att Magnus, Brasse och Eva skulle komma in och börja sjunga "Aaaaa-a-a-a-a-a-Bbbbbb-b-b-b-b-b".
San Marino - jahaja.. I San Marino har man precis grävt ner landets första fiberkabel och fått tillgång till det däringa internettet. Då känns det kanske hippt och coolt att sjunga om Facebook. Övriga världen tar fram skämskudden. Men i bakgrunden stod kungen och dansade med en mobiltelefon i näven, det var lite otippat och skoj!
Cypern - den här är en av mina favoriter, jag tycker den är svängig.
Danmark - ohyggligt intetsägande låt. Sångerskan var lik någon, men vi kom inte på vem. K sa att hon var lik någon i Bevvan som stalkade Kelly men det har jag inget som helst minne av. Svipp så var låten slut och glömd.
Ryssland - let's party motherfuckers! Den yngsta i det här gänget är 44 år. 44? 4 år äldre än mig. Det är inte utan att jag känner mig rätt ung och fräsch... Men så lever jag inte på den ryska tundran heller. Hursom, det här är ju rätt skoj och att baka bröd på scenen var ett nytt grepp! Tyvärr tror jag ju att de kan vinna hela skiten, under förutsättning att de öht håller sig vid liv tills på lördag. Det är ju inte helt självklart.
Ungern - yes!! Den gick vidare! Men Lovebugs i bakhuvudet är det ju ingen självklarhet, men åh så skoj!
Österrike - och så blev det Lilla Melodifestivalen... Töntar!
Moldavien - en ung Christer Björkman i ridbyxor med ett gäng kör/dansbrudar med otäcka guldben på något vis. Det var ett enda sammelsurium av ljud och ord, jag blev helt matt.
Irland - men vad har de för frisyrer?!? Frisyrerna var ju halva behållningen, nu ser de ut som Justin Bieber! Låten var inte alls något vidare och faktiskt... man blir ju lite trött på detta jävla hoppande. Det är inget fel på att skutta runt till musik, det gör jag med, men dom hoppar ju som de får elstötar och hela tiden. Årets klädsel var också tråkigare, någon slags blandning mellan Blixt Gordon och plåtgubben i "Trollkarlen från Oz".

På torsdag gäller det, då håller vi tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0