Liggalistan, le grand finale

Men håhåjaja vad jag varit busy på sistone! Har kollat på fotboll och varit väldigt engagerad på flera plan. Djuplodande analyser och mycket öldrickande goes with the territory liksom och det har blivit ett och annat sportpubbesök. Har jag inte varit ledig så har jag försökt se matchen på jobbet vilket var lite snärjigt mellan varven. Roligt är att jag lyckats involvera de flesta i ligga-resonemanget! D v s platsar man på listan eller ej? Det är nog inte ofta man hör killarna på jobbet säga saker som "Jag tror på Jesus" och "Jag tycker han är stilig, den där Gomez". Sjukt nöjd! Efter bildgooglande och velande blev det en lista till slut. En hel del förändringar sedan VM för två år sedan, t ex platsade inte en enda engelsman.

Reglerna är enkla - man behöver inte ha gjort mål, inte ens ha spelat en enda minut. Man ska ha varit uttagen i laget, that's it.
Så här är den - Frodis liggalista för fotbolls-EM 2012, en hel startelva. Enjoy!



1. Mario Gomez, Tyskland.
Holy crap! Jag vet liksom inte var jag ska börja. Målgörare, schyrre frisyr och så, hahahahaha, fick jag för mig att han var typ nästan i min ålder. Han ser ju lite äldre ut än de andra ungdomarna liksom. Well... Mario Gomez är född 1985... *ridå* Men se det spelar ingen roll, han hamnar etta ändå.



2. Olivier Giroud, Frankrike.
Här låter jag bilden tala för sig själv. Den som inte fattar då, lär inte förstå även om jag försökte förklara. Nuff said.



3. Mats Hummles, Tyskland.
Den som var svårast att välja bild på, han är sjukt fotogenisk. Sen väljer jag att bortse från det faktum att han inte ens var född när jag var på min första Depeche-konsert...



4. Iker Casillas, Spanien.
Den mest högst naaaaaw-faktor. Han är ju så söt! Raraste lille Iker, min och Elisabeths maskot och även min mammas favorit.



5. Federico Balzaretti, Italien.
Ujuj, det är få killar som passar i hästsvans. Zlatan är inte en av dom, det är däremot Federico.



6. Cesc Fabregas, Spanien.
Hade listan baserats enbart på prestation hade Sex hamnat högre upp, han har varit så duttig så!



7. Miguel Veloso, Portugal.
Har blivit hånad för att han byter frisyr och varit modell. Hey, there's no shame in being hot!



8. Claudio Marchisio, Italien.
Stilig och ståtlig och alldeles underbar. Typ.



9. Xabi Alonso, Spanien.
Har varit lite för välkammad i år, jag föredrar hans rufsigare stil. Men är fortfarande het! Och duktig. När han klev fram mot straffpunkten i matchen mot Frankrike trodde jag den lille målvakten skulle börja gråta. "Men skulle inte du också vara gråtfärdig om Xabi Alonso skulle skjuta straff på dig?" frågade Elisabeth. Sen gick hela konversationen överstyr en smula :)



10. Jesus Navas, Spanien.
Jesus har blivit lite mer man och lite mindre pojkspoling sedan sist. Hur kommer det sig då att han med nöd och näppe kvalar in i år när han var i toppen förra gången? Jo det visade sig nämligen att Jesus bara är 1.70. Jag har av naturliga skäl en minimigräns på 1.73 eftersom det är hur lång jag själv är. Men för Jesus kan jag huka och knäa. Dessutom - om man ligger ner så är ju 1.70 och 1.73 ungefär samma lika!



11. Cedric Carrasso, Frankrike
Varför man ställer en spetig tolvåring i mål när man har det här att tillgå kan man ju fråga sig. Inte vet jag.

På avbytarbänken:
Joe Hart, Steven Gerrard, Yohan Cabaye, Robin Van Persie.

Inte ens nära: Wayne Rooney.

Sådärja! Då återstår bara att se vilka som vinner i kväll.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tre centimter fällde Jesus.../nytt bibelordspråk :)

2012-07-02 @ 19:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0