Utklassning

Tjo, så var Melodifestivalen igång igen! Om första deltävlingen var representativ för hela tjotaballongen så blir jag minst sagt bekymrad... Herreguuud så mycket bajs! Men nog brukar det vara så - låg standard på första omgången? Som sagt, annars är det illa... Hursom, det rivstartade ju med nån karaktär som tydligen heter Sean Banan. Jag är väl en gammal stofil men jag vet knappt vem det är. Och den som läst mina mello-inlägg tidigare år vet vad jag tycker om skämtlåtar. Mer än så ska jag nog inte säga, jag blir bara irriterad. Förra årets mest irriterande mygga, The Moniker, hade kammat till sig i år och den här gången varken skrek jag åt honom eller ville slå honom på käften. Låten var harmlös men förtjänade en bättre placering än jumbo. Sannerligen! Marie Serneholt hade tagit på sig sina finaste smurffärgade grandmapants och glömde byta om innan hon kravlade ner i glitteroverallen. Thorsten Flink måste verkligen söka hjälp för sitt Bergman-komplex som han haft i över 20 år vid det här laget. Jag kan inte ser karln alltså, uääääk. Och dessutom var han barfota! Dubbel-uääääk! Som nån jävla Ernst. Tanterna i Afro-Dite körde samma låt som de vann med för tio år sedan, får man göra så verkligen? Den enda skillnaden var att alla tre tydligen hade diskbråck eller var stelopererade så de knappt rörde på sig. Boring. Kvällens enda bra bidrag var genuint bra, det blev ren utklassning där. Heja Loreen! Jag har inte en susning om vilka som ska tävla i de andra omgångarna (förutom Björn Ranelid, men han kan väl knappast räknas?), men jag kan säga redan nu att jag inte har något emot att se Loreen som vinnare. Kom ihåg var ni läste det först (?)! 

Banansnubben och Thorsten till Andra Chansen - vilken tur att jag jobbar den kvällen, så slipper jag se dom en gång till. Jag räknar kallt med att de blir utslagna. Please, please, pretty please. 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0