Inte överdrivet amazing

Sista deltävlingen i Melodifestivalen blandade hejvilt. Jag höll på Lisa Miskovsky och Danny och det gick ju vägen. Dannys låt var bäst i statfältet även om jag inte blev så blown away som jag av någon anledning väntat mig. Den lät som en blandning av lite allt möjligt, i början som David Guettas "Without you" och i refrängen som den där fucking-special-låten med Pink. Men som sagt, bäst i kväll. Det var nån ohyggligt påfrestande Håkan-wannabe med också. Asså excuse me, men det finns bara en Håååkan och så ska det förbli! Bleka härmapor göre sig icke besvär, därmed basta. Charlotte Perelli hade piffat upp sin vinnarlåt från 2008 med ett Abba-piano. I övrigt var det samma låt. Och vad var det som var så exklusivt med hennes nummer?  Det kostade ju sååå mycket så det skulle minsann inte gååå att göra om det i Andra Chansen för då sprack budgeten. VAD exakt kostade så mycket? Hade de stoppat sedelbuntar i bh'n? Men fine, är det så himla dyrt så ska du väl slippa göra om det numret då, tack och hej. Sen, hahahahaha, kom då gamlingarna Lotta och Christer.... Jag har ju aldrig gillat Christer Sjögren men efter hans katastrofala "I love Europe" så är det helt kört. Bara jag ser karln börjar jag skratta okontrollerat. Det skulle inte hjälpa om han så anlitade Vince Clarke eller Morrissey som låtskrivare, jag skulle bara skratta ändå. Låten i kväll kändes väldigt välbekant, var inte refrängen stulen rakt av från typ Janis Joplin? Vad var det mer med för några.. Ja, ett gäng "hårdrockare" som hade den dåliga smaken att klämma in ett z i bandnamnet. Ett hårdrocks-dansband alltså?  Suck.. Jag är ju synthare men jag gillar även en del rock som Rammstein, Kiss, Metallica, Guns'nRoses etc, så det är inte så att jag är motståndare till hårdrock i största allmänhet. Men "hårdrocken" som är med i Mello är ju bortom all räddning. Astöntig och lätt efterbliven.

Mitt stalltips från första deltävlingen står kvar - Loreen är bäst och ska vinna. Tror dock att hon kommer få det tufft mot Danny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0