Gycklarnas afton (eller Tjuvarnas natt, bara att välja)

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Jag visste väl att det gått lite för bra i Mellon hittills, någon gång måste bakslaget komma. Det kom i kväll, och det med besked... Har folk blivit helt jävla galna?? Björn Ranelid? Seriöst? Björn jävla Ranelid?? Jag skrattade så jag grät åt det bidraget (att kalla det "låt" är väl att ta i). Vad var det för jävla text? Vad var det för arr? Som om en morotsfärgad megaprettoordbajsarförfattare samarbetat med nån som skriver tramsiga Zlatan-låtar som småbarn sjunger in. Men vänta nu, det var ju precis vad som hade hänt! *bryter ihop och dör av skratt* Vilken kombo! Alltså, det var ju sjukt kul och så, om det inte varit för den där lilla detaljen att folk uppenbarligen varit så packade att de tryckt på fel knappar när de ringde och röstade. Då fastnade skrattet i halsen.. Nåja, något pajasnummer måste man ju ha att skratta åt i finalen. 

Övriga gänget då? Well, det var lite blandat. De falsksjungande spolingarna i Youngblood fick hålla tillgodo med det som måste varit första utkastet till "Manboy". Det hjälpte inte att de stod och viftade med varsin OS-fackla. EMD-Mattias kombinerade moderna hammerpants med dessa satans jävla vita gympadojor. Sluuuta! Andreas Johnsons låt var ju svängig. Kan bero på att det var en stöld, i gammal god ordning. Den här gången hade han stulat från Suede. Lär dig skriva egna låtar nån gång! *hötter med näven* Jag gillade Carolina Wallin Pérez, jag tyckte den var lite skön. Den kom typ näst sist... 

Och i pausen fick vi se en gycklargrupp sjunga Roger Pontare... *dör en smula* Nej det här var verkligen ingen bra deltävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0