Nådens år 2012

En liten sammanställning av året som gått.
 
Årets mest misslyckade comeback: Jag och Partyvalpen försöker tävla, går vilse efter 300 meter och håller på att sjunka ner i en myr. Arrangörerna var en minut från att skicka ut skallgångskedjan efter oss.
Årets mest lyckade comeback: Jag sätter mig i skolbänken igen och rockar fett!
Årets gladaste farbror: Herr Hund, alltid herr Hund! 
Årets låt: Hrmmmm.. det var svårt det här. Men de jag sjungit med mest i i bilen är Darins "En apa som liknar dig" och "Titanium" med David Guetta. Sen var ju Kents skiva bra förstås. 
Årets resa: Pyramider, faraoner och sfinxer får ursäkta men OS i London var bästa resan ever! Vilken vecka alltså.
Årets firande: Återigen får födelsedagen i Cheopspyramiden stå tillbaka, vilket ju känns lite märkligt. Men firandet av triathlonsilvret var det mest hysteriska på hela året. Team Sweden rockar Hyde Park, får ett halvdussin ordningsvakter att skratta, ställer till oreda i tunnelbanan och engagerar sig i främmande britters kärleksbekymmer. Men så var vi bra slitna dagen efter också!
Årets konsert: Var vi på något mer än Kent i hemmahooden? Får bli den då, där jag som bonus träffade en hel hög med kompisar från förr. Oh och så var det ju kul att se Saint Etienne förstås!
Årets sommarplåga: "We are young" med Fun.
Årets språkförbistring: Jamen den involverade i gammal god ordning mig, Ciss och en tysk. *stön*
Årets tv-serie: Torka aldrig tårar utan handskar
Årets bästa debattinlägg: Zlatans cykelspark samma dag som SD har fullständigt kaos på kontoret.
Årets superwoman: Lisa Nordén. Vinna VM-guld i triathlon med brusten vad och matförgiftning, alltså... Jeez..
Årets idrott: Velodromcykling. I alla fall om man frågar britterna.
Årets tillhygge att ta till när man känner sig hotad av imaginära fiender: Järnrör.
Årets jordskredsseger: Loreen mosade allt motstånd i Baku.
Årets egoboostkompis: Bästa Mikael som alltid kom med smicker och glada tillrop när jag varit full och/eller dum. Alla borde ha en sån kompis! :)
Årets domarinsats tillika Årets handpåläggning: Elisabeth får rycka in och agera domare på O'Learys toalett, då två tjejer tjafsar om vilka tuttar som är fastast - de med koksalt i eller de med silikon i.
Årets mest lyhörda hottie: Mario Gomez gör mål så fort jag ber om det.
Årets mest entusiastiska publik: Jag och Ciss ser en obegriplig musikal och skriker och skränar som ett helt rövarband.
 
2013 bjuder på flera konserter som jag ser SÅ mycket fram emot - Hives, Robbie Williams och framför allt DEPECHE! Sen ska väl Ciss och jag störa världsordningen igen genom att åka utomlands. Vi får se vart det bär av, mot vårt bättre vetande funderar vi på att åka tillbaka till Turkiet... Så även nästa år kommer det förmodligen bli någon reseberättelse här på Frodisbloggen!
 
Tills dess önskar jag er alla ett Gott Nytt År!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Fast vi var bara slitna en stund på morgonkvisten efter årets firande bör påpekas, sen så jävlar sightseeade vi över halva London i takt (nåja, men nästan) med deltagarna i damernas marathon och gick på trummusikal. Årets starkaste upphämtnig alla kategorier. Vi borde få Bragdguldet ju! *stolt* :)

2013-01-02 @ 00:06:33
Postat av: Sara svarar

Haha, nåja jag minns att någon började dagen med "jag behöver kissa men jag tror huvudet exploderar om jag rör på mig..." :) Uppryckningen tror jag vi har regnet att tacka för, hade det varit gassande sol hade vi nog dött.

2013-01-02 @ 12:10:07
Postat av: Elisabeth

Nänä, försök inte förringa min insats! Jag börjar dagen med att på fullt allvar se alternativet "kissa i sängen" som det bästa för att jag inte kan lyfta huvudet från kudden och några timmar senare knatar vi runt som värsta superturisterna och fotar kända monument och heppar Voldisar på löpande band. De komma skriva ballader och resa statyer till vår ära! För att inte tala om det som komma bli den flerfaldigt Oscarsbelönade filmen 24 hours in the Olympics in London...:)

2013-01-03 @ 06:51:35
Postat av: Elisabeth

Hej besserwissrar! Jag vet att det heter at the Olympics, men skrev för att jävlas. Nänänänänäää! :)

2013-01-03 @ 07:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0