Att semestra med en bloggerska

Jag bloggar ju inte särskilt flitigt som alla märkt. Ciss däremot är jätteflitig, hennes ständige följeslagare är Åke Iphone. Åke bloggade loss ordentligt på semestern och tog bilder varendaste dag. Kruxet var ju då att det ständiga objektet på varenda jävla bild var JAG. Jag åkte vattenrutschkana, jag åt på restaurang, jag drack öl, jag drack paraplydrink, jag var på disco, jag solade, jag tumlade som en dolfin etc etc etc. Sjukt ointressant och väldigt enformigt kan jag tro. Två gånger fick jag förtroendet att ta hand om Åke och fota - en bild på Ciss och en bild på Ica.... Så fort något dumt hände (vilket det gjorde mest hela tiden) eller jag tramsade till det (vilket jag gjorde mest hela tiden) så höjde Ciss näven i luften likt Homer Simpson och skrek "Blog-GAAAA!". Till och med när jag slagit mig halvt fördärvad när jag var karatefull så såg hon ett ypperligt tillfälle att blogga. Jag fick posera som ett brottsoffer och alla blessyrer dokumenterades noga och med lite väl stor entusiasm och lades ut på bloggen och Facebook. Ciss bloggläsare tror väl att vi är gifta eller nåt, hon har fler bilder på mig än alla mina ex har tillsammans. Helt seriöst. Någon annan som har förfärligt många bilder på mig är skotten Mark. I hans fall är det dock helt ofrivilligt, då jag invadeeerade skottarnas bilder. *skäms ihjäl* Och min vän bloggerskan kunde ju då självklart inte låta det tillfället gå förlorat utan skrattade jättemycket, lånade Marks bilder och skrev ett inlägg. Det här med att åka utomlands med Ciss varje år var kanske inte en av mina bästa idéer när jag tänker efter :) Men nästa gång, då jävlar! Då ska jag inte inspirera till ett enda blogginlägg! Sådetså. Bombis. Lovar. Joråsåatt... 



 

Kommentarer
Postat av: cecilia söderman

Till nästa gång får du koppla Sonny till bloggen så du kan blogga också!

2011-10-10 @ 23:21:35
URL: http://ciccilus.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Tack vare bloggen har ju jag fått skratta tarmsystement ur mig själv på din bekostnad. Hahahaha! And btw, bloggar du från OS dödar jag dig...:) Runt 15 Roskildefestivaler har lärt mig att man ska ALDRIG lämna några bevis på att man verkligen var där efter sig...:)

2011-10-11 @ 01:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0