Grönt är skönt

Var på fest ute i obygden i lördags. Det var Marion, Karin och Annika som hade gemensam 35-årsfest som då följaktligen blev 105-årsfest. Temat för partyt var "grön". Jag älskar ju temafester och gillar att tänka till och hitta på något bra. Jag köpte grön hårspray, grön glittereyeliner, grön ögonskugga och så vit face paint. Jag hade värsta braiga planen - jag skulle bli grön och vit lite som Hulken fast mer som Jokern i Batman. Nu sket sig planen big time... Det vita sminket var skitvårt att få jämnt, och det var för strävt och småkletigt för att det skulle gå att få på det gröna ovanpå snyggt. Den gröna ögonskuggan hade dessutom fel nyans. Det blev helt enkelt skitfult! Flammigt och så mer turkost än grönt. Jag såg inte alls ut som en cool filmskurk utan mer som en dålig avatar. Eller en berusad smurf. Fick skicka sms till Kristoffer att han inte behövde gå ut och ställa sig och vänta på skjuts än på ett par minuter, jag var tvungen att börja om. Nu fick det bli vanlig sminkning i all hast, med bara lite grönt glitter i ögonbrynen och runt ögonen (förutom det gröna håret). Och det var väl en jävla tur det! Det visade sig att de andra 99 gästerna tagit väldigt lättvindigt på det gröna temat. En grön slips här, ett par gröna örhängen där. Förstå om jag då stegat in som Jokern, helt vit och grön i hela ansiktet. Snacka om overkill. Jag hade ju skämts ihjäl och suttit i bilen hela kvällen. Pjuh! Där kom jag undan med blotta förskräckelsen. Fast jag tycker faktiskt att man ska bjuda till lite när det är tema... Hursom, det var frågesport och mat och efterrätt (där jag åt chokladpudding så det nästan rann ur öronen på mig) innan det blev dans. Jag var ju chaufför och skulle upp dagen efter så det blev en lugn och städad kväll. Gjorde sällis med Kristoffer och när vi åkte hem fick vi med oss ett skittrevligt par. Har ingen aning om vilka de var eller ens vad de hette men de var verkligen supertrevliga så det var inget besvär alls att bjuda dom på skjuts.

Som sagt, det blev lite brådis där så uppenbarligen hann jag inte få bort allt Joker-smink runt hårfästet *asg*  Men håret blev ju bra! Det blev i alla fall... grönt...

 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0