Filmtajm!

En rätt bra sejour den här gången.

The Social Network - årets mest hajpade film? Jag tyckte den höll måttet, det var bra berättat och utomordentliga skådisar. Justin Timberlake var förvånansvärt bra tycker jag. Han har vuxit till sig.. Bara som en notering.. :) Hade jag varit Mark Zuckerberg hade jag väl inte varit superglad över hur jag framställdes. Men är han som i filmen så lär han inte bry sig. Med alla dom stålarna på banken kan man kanske bjuda på det :)
Igelkotten - jag har inget emot långsamma draman men det här var lite för långsamt. Pluspoäng för det väldigt oväntade slutet.
Till det som är vackert - formidabel debut av Alicia Vikander som den vilsna (och stundtals förnedrade) Katarina. Kul att se myspysige skärgårdsdoktorn Samuel Fröler spela ett riktigt rövhål. Köper inte slutet helt hundra, men annars var den bra. Lite obehaglig. Bra musik, givetvis!
Hämnden - väldigt lik Efter bröllopet i upplägget tycker jag. Men den var bra för det, intressanta tankegångar. Varning för magsug om man är höjdrädd. Synd att Mikael Persbrandt ska hålla på och toka till det för sig, hans prestationer på vita duken hamnar ju en smula i skymundan minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0