Vi ska måla hela trapphuset lilla matte

Trapphuset håller på att målas om så det är rena thrillern varje gång hundarna ska transporteras ut ur byggnaden. Dom är ju vare sig små eller lugna. Inte har de små korta, pälslösa svansar som de aldrig viftar med heller. Hittills har vi inte vält något eller trampat i någon färgpyts eller smetat ner det nymålade med svarta hundhår, men det är enbart en kombination av tur och det faktum att jag tagit till brösttoner. Seriöst, hur svårt kan det vara att stå still 15 sekunder medan jag låser dörren? Tyckte det var ett väldans moffande och boffande på Partyvalpen igår och sa åt henne att skärpa till sig. Sen när jag skulle till affären och öppnade dörren höll jag på att välta omkull en målargubbe som satt precis utanför dörren och tryckte. Det var väl en faslig tur att inte hundarna var med, då hade det blivit lattjolajban. Herr Hund hade säkert blivit överlycklig och bjudit in målarn på fika, medan Partyvalpen förmodligen undrat varför i helvete han satt där och kluddrade på hennes dörr. Jag hoppas verkligen dom blir klara med måleriet snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0