Ljus i mitt hus - i år extra besvärligt

Min underbara ljusgardin gjorde sin sista säsong förra vintern så i år blev det en ny modell. Eller två stycken rättare sagt. Jag började med att köpa ett "ljusnät" som enligt bilden på kartongen skulle vara 2x3 meter. Perfa!

Det såg väldigt organiserat ut jämfört med ljusgardinen, men det var bara inbillning. Ritningen på paketet var totalt missvisande då ljusnätet omöjligt kan vara 2x3 meter. Något som inte är fyrkantigt kan inte ha dom måtten! Ett ljusnät som är format som en säck eller en hängmatta kan inte vara 2x3 meter, det går ju inte att mäta eftersom det inte är fyrkantigt! Ljusnätet ska tydligen användas på bollformade buskar utomhus. *sur* Jag gjorde i alla fall ett tappert försök att organisera det lite fint i fönstret men det såg helt förryckt ut.

Fult och ojämnt och inte rakt för fem öre.

Jag fick helt enkelt köpa en annan belysning. Vafan. Det blev inte hälften så bra som min gamla ljusgardin, men jag kan ju glädja Elisabeth med att den nya inte kommer hänga uppe till midsommar i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0