Nu gör jag slut!

Vi har haft det väldigt bra i drygt 6 år. Varit på en del resor, på utflykter, på konserter och läger, gjort sällskap till och från jobbet på nätterna. Vi har kommit väldigt bra överens och nästan aldrig bråkat. Men nu får det vara nog, jag har tröttnat. Senaste månaden har vi bråkat konstant. Vi ska nog gå skilda vägar innan en av oss dör. Så sorry Hyundaien, jag måste faktiskt köpa en ny bil. En nyare, mer pålitlig en som inte är så dyr i drift. Droppen var i morse när jag ironiskt nog skulle ta bilen till verkstan (för andra gången på en månad...). Det gick knappt att ta sig fram och det skreeeek och tjöt om hela bilen. Lyckades svänga ut från parkeringen och ut på gatan men sen började det ryka om ena bakdäcket och det blev svarta märken i gatan. Ena hjulet hade låst sig. *stönar* Bara att ringa bärgningsbilen.. På verkstan tyckte dom jag gjorde entré med verklig stil och finess när jag drog igång det tunga artilleriet och kom åkandes med bärgningsbil :) Efter den minst sagt våldsamma starten var hela dagen förstörd. Efter ett par timmar hade det värsta ursinnet lagt sig och jag började kolla på nätet efter en ny bil. Det kändes inte helt bra, nästan som att vara otrogen. Vi har ju hängt ihop i alla väder och jag har alltid kunnat lita på super-Hyundaien som inte krånglat det minsta ens när det varit bortåt 25 minusgrader. Men åldern tar ut sin rätt och på samma sätt som skitsnygga killar blir gamla sura gubbar är super-Hyundaien numera en satans jävla bajs-Hyundai. Men jag ska få tillbaka honom på fredag, då får vi se om vi kan komma överens igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0