Födelsedagen som kom av sig

Men hahahaha, vilken jäkla dag! Marion och jag hade storstilade planer som vi sett fram emot länge- vi skulle gå ut och äta och sen se Mia Skäringer på Conventum. Problem 1 - jag som blir sjuk max två gånger om året prickar givetvis in en riktig praktförkylning och bli liggandes i feber. Lösning - planen revideras och vi skippar restaurangbesöket eftersom jag inte är tillräckligt kry. Problem 2 lät inte vänta på sig - bromsarna på Marions bil pajar! Lösning - Marion rullar på ettans växel, med ett krampaktigt tag om handbromsen, hem till svärfar och får låna en bil. Men se vad händer då? Jo, Mia Skäringer ställer in! Ska man skratta eller gråta? Visserligen blev föreställningen "bara" framflyttad en vecka men vad hjälper det när jag inte är hemma då? Stön.. Så i stället för restaurang, skojig föreställning och goda skratt blev det McDonalds (där jag höll på att få spelet på bönderna framför mig som fick för sig att det fanns något som hette MQ-meny att köpa...), soffhäng, Ipren och "Mordkommissionen". Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig! Jaja, nu får jag fokusera på att vara 30-something i 364 dagar till... Eller vänta, är det skottår nästa år? Då blir det ju 365 dagar till. Yey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0