Finemang fredag

Gud vilken bra start på helgen! Stack till E-tuna en sväng för en skvallerfika med Annelie och Åsa. Åsa har jag inte träffat på nästan nio år så det var sannerligen på tiden! Vi har pratat, fikat, tittat på gamla kort från gymnasiet och framför allt skrattat fruktansvärt mycket. Pricken över i var när Åsa fick visa leg på Systembolaget mitt i värsta fredagsrusningen. Annelie och jag bröt ihop och skrattade så rutorna skallrade, och vi applåderade och ropade "heja Åsa!" och fånade oss. Men mest skrattade vi, väldigt högt. Åsa konstaterade efteråt att "nu står det fem köer med folk som pratar teckenspråk utanför tinnitusmottagningen". Haha. Den stackars kassörskan var nog inte riktigt beredd på vår reaktion, hon blev helt röd ända ner på halsen. Men alltså, hur tänkte hon egentligen? Här kommer vi tre 38-åringar liksom. Trodde hon att Åsa skulle langa till mig och Annelie? Skit samma, sjukt kul var det i alla fall och jag hade ont i magen efteråt av allt skrattande. Balsam för själen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0