Filmtajm!

Mellan all fotboll har jag faktiskt lyckats se lite film. Det blev av en slump bara drama den här gången, kritikerrosade sådana. Helt otippat höll jag inte med helt :)

Fish tank - brittisk diskbänksrealism är ju en favvo, men den här hade jag lite för höga förhoppningar om. Den var rätt bra, men det kändes som att den inte riktigt tog sig. Bra skådisar dock.
Vägen - ujujuj, gråbrun sörja med Viggo. Ingen munter historia direkt men den var rätt bra. Väldigt spännande stundtals.
Precious - Mo'nique skåpar ut sina motspelare så det ryker om det, jävlar vad bra hon var! Välförtjänt guldgubbe till henne. Enda invändningen jag har här är att jag inte förstår vitsen med att filmen skulle utspela sig 1987. Det fanns liksom ingenting som var särskilt -87 och dessutom var det en hel del anakronismer som jag störde mig på. Man kan liksom inte dansa till en låt 5 år innan den är gjord. Visst, inte hela världen så men väldigt onödigt. Dålig research där.
Apan - eeeh.. Call me stupid men jag fattade ingenting. Början var bra, sen blev det bra och sen.. ett helt uselt slut! Vilket antiklimax! Jag var tvungen att spola tillbaka och se om det var dvd-spelaren som hoppat över ett hack. Fantastiskt bra insats av Olle Sarri dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0