Filmtajm!

Äntligen tog jag mig tid för lite filmtittande.
An education - rätt bra drama av danska Lone Scherfig som gjort Italienska för nybörjare. Om jag inte minns fel är det den blivande Lisbeth Salander som spelar huvudrollen, Carey Mulligan. Det gör hon bra, men allra bäst är faktiskt Alfred Molina som hennes far.
The disappearence of Alice Creed - kidnapparhistoria som är nästan som ett kammarspel i början. Rätt spännande men tar lite väl många vändningar.
En italiensk familj på gränsen till nervsammanbrott - hahaha, man bara måste ju älska dysfunktionella italienska familjer. Lite allvar men mest roligt. En son ska under en familjemiddag berätta för sin familj att han är gay, men hans bror hinner före och berättar att HAN är gay, varpå pappan får en hjärtattack. Första brorsan kan ju då inte komma ut eftersom farsan förmodlligen skulle dö på kuppen. Galet kul när gaypolarna oanmälda kommer och hälsar på. 
Cemetry Junction - en komedi som inte är rolig får väl ändå anses som ett misslyckande. Det var mest bara deprimerande tyckte jag. En stor besvikelse då det är Ricky Gervais och Stephen Merchant som är upphovsmän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0