Roa sig kungligt - inget för örebroarna

Det har pratats i eeevigheter om århundradets happening här i stan - kungafamiljen kommer på besök! Politikerna har tjafsat om vilket torg de ska vara på, konditorierna har tagit fram Bernadotte-bakelser etc etc. Elisabeth och jag såg en massa möjligheter till bus och var naturligtvis tvungna att ta en titt på spektaklet.



Jag hann inte mer än kliva utanför dörren så fick jag en Säpo-helikopter efter mig. Dom kanske sett på Facebook att jag tänkte traska upp på stan och moona kortegen.

Vi tog plats utanför kyrkan, och efter ett tag kom kungligheterna ut i en rasande fart. 

 

Talk to the hand grandma! Jag är helt sjukt nöjd med att uttrycket anammats till och med av drottningen.

Kronprinsessan såg lite gladare ut.

Sen ilade vi till Järntorget där kungen skulle hålla tal.

Kungen. Häpp! När kungen pratat klart blev det underhållning och då flydde folk som Titanics råttor.



Kammarorkestern. Häpp! Inte läge att göra värsta partyhäpparna, det var något alldeles fasligt lugnt och städat.



Lokal förmåga. Häpp!

Mikael Wiehe. Häpp!

Nikola Sarcevic. Häpp!

Allt teckenspråkstolkades, till och med munspelssolo!



Ola Joyce blir utfrågad av Pernilla Månsson-Colt.

Tja, det var det. Kungligt jubileum samt anti-kunglig folkfest. Mycket väsen för ingenting skulle man kunna sammanfatta det hela med. Spektaklet som kom av sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0