Min nya sängkompis

Varje natt när jag kommer hem från jobbet ligger han där så snällt i min säng och väntar



Jag kan inte med bästa viljan i världen klassas som ett Guns-fan men jag gillar att läsa biografier om rockiga människor. Slash är riktigt underhållande faktiskt, inte i närheten av "The Dirt" men han duger. MEN - och det är ett stort men - den här boken skulle verkligen ha gått genom korrekturet både två och tre gånger extra. Stavfel, meningsbyggnadsfel, en och annan särskrivning och fruktansvärda översättningar ibland. Tror inte jag läst en så dåligt översatt bok någonsin faktiskt, det är skitirriterande. En del idiomatiska uttryck är liksom ordagrant översatta och ibland ser jag att det är rena felaktiga översättningar, man kan liksom lista ut vad det stått på engelska. *ryser* Men det är ju inte Slashs fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0