Femton gastar på död mans kista

I morse vaknade jag med ögoninflammation. Så fort jag rörde blicken gjorde det ont i halva skallen. Först tog jag på mig solbrillor och fumlade runt i men det var jätteopraktiskt eftersom jag inte såg ett dugg, och det är bara ena ögat som är dåligt. Så jag traskade helt enkelt till stan och köpte en piratlapp att ha för ögat!



Jag satte på mig den direkt och det var jätteskönt faktiskt! Jag kunde räta upp huvudet och titta rakt fram i stället för att kisa och titta ner i marken. Lite bök när jag ska gå över gatan och titta åt höger, då får jag vrida hela skallen så det blir liksom som en Exorcisten-snurr. Att sen folk höjde på ögonbrynet, ja det är sånt man får tåla. Men tro inte att piratlappar går att köpa enskilt! De kommer i kit så man får välja tillbehör. Jag valde bort plastsvärd, lösmustasch och bandana och tog ett set med en stor guldring att ha i örat (det är den som skymtar fram, jag valde ju fel öra!). Den provade jag dock inte förrän jag kom hem och det är inte ett smycke jag kommer använda fler gånger kan jag säga för det klämde åt örat så det höll på att rasa av.

Nu hoppas vi det här går över snart, för SÅ roligt är det inte att leka pirat en vecka efter Halloween.

Kommentarer
Postat av: J

Rofl, kan jag ju bara säga... Skön självironi med för den delen! Jädrigt kul att läsa + snygg frilla (gillar!!!).

2009-11-22 @ 16:20:03
URL: http://forvirrs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0