TGI Friday!

Dagvill den här veckan med, men nu är det visst fredag.

Först ut är Trance Dance, bandet som gav mockafransarna och indianfjädrarna ett ansikte. Jag var lite kär i Pelle Pop, killen som lirar gitarr. Såg faktiskt Trance Dance i Parken Zoo en gång, haha.

 

Eftersom det är så fint väder så blir det lite strandmusik idag igen. Vad jag ska spela i sommar återstår att se, jag har snart ingen sommarmusik kvar.. Den här minns jag att jag gillade när jag gick i trean eller nåt. På lågstadiet alltså! Jag gillar att vi får en holländsk översättning av texten, sån service verkar inte finnas längre. Men vad är det dom har runt handlederna och sjunger i?



Veckans one-hit-wonder från 80-talet blir Baltimora med "Tarzan boy" som blev en riktig kioskvältare 1985. Han hade en liten hit också med den helt galet enerverande "Woodie boogie" men den försöker vi förtränga!



Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: anette

Jag var också kär i Pelle Pop.. Var o såg dem i Parken i Motala o så fick jag Pelles autograf o kram... ujujuj.. jag trodde i min enfald att det sa "klick" då o bara väntade på att Pelle Pop skulle ringa mig o förklara sin kärlek till mig. fnissar Jisses vilken snedvriden romantisk syn man hade på saker o ting på den tiden.

2009-05-03 @ 09:39:00
Postat av: Sara svarar

Hahahaha, jag fick också en kram av Pelle Pop! När jag eld och lågor kom hem och berättade det trodde morsan att jag var full! Det var jag faktiskt inte. Inte den gången..

2009-05-03 @ 19:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0