Schlager-skrattfest, del 2

Ja jisses, det blev inte så mycket bättre denna semifinal. Kvalitetsmässigt alltså, resultatsmässigt var det inte lika katastrofalt som i tisdags.

Kroatien - det började segt och tråkigt. Ingen höjdare tyckte jag.
Irland - här skulle det visst vara nån slags girl power, men jag vet inte. Det blev varken hackat eller malet, mest bara förvirrande. De försökte se tuffa och rockiga ut och så lirade dom värsta fjantlåten med en rent bedrövlig text.
Lettland - jaja.. 
Serbien - *asg* Lisas spontana reaktion när den serbiske Don King-klonen stegade in på scenen var "Men.. hallå där!". Det skulle vara en skämtlåt tydligen. Kruxet med att skämta på serbiska är ju att alla inte förstår skämtet... Ska man skämta får man väl göra det så folk begriper.
Polen- tråååkig låt med lite för höga toner för sångerskan. Boring!
Norge - I'm in looooove with a fairytaaaaale. Ujujuj, den här lilla uppsnofsade hobbiten gillar jag verkligen!  Låten sätter sig som en fästing och han sjunger bra. En vinnarkandidat.
Cypern - det hade ju kunnat bli bra om det inte var så galet många sura toner. Bonuspoäng dock för sångerskans efternamn Metaxa som ger sköna Korfufylle-vibbar :)
Slovakien - ehum...Det här var ingen duett, det var två personer som stod på samma scen och gallskrek varsin låt. Mina öron höll på att sprängas av chock.
Danmark - vansinnigt intetsägande radioskvalmusik. Sångaren lät skitnödig och stod så jävla bredbent att han måste haft analklåda eller punglöss. 
Slovenien - stråkkvartett kommer på att man visst måste sjunga lite också i ESC, så de tog in ett galande fruntimmer och ställde henne i en låda. Tja, alla sätt är bra utom dom dåliga.
Ungern - hahaha, det ÄR egentligen inget fel på den här låten men man blir ju totalt distraherad av det usla uppträdandet att det tar bort både fokus och kvalitet från själva låten.
Azerbajdzjan - Arash låter som Arash och det är inte min kopp av te.
Grekland - oh my God!! Här höll Lisa och jag på att dö faktiskt. Vad höll karln på med? 2009 års David Hasselhoff, och det är INTE en komplimang! Den stillastående moonwalken på rullbandet var humor på hög nivå, då skrek vi högt.
Litauen- hade vunnit mycket på om han sjöng på originalspråk redan från början, så slapp man störa sig på att det inte gick att höra vad han sjöng. Sluttjutet i kombination med den brinnande handen var lite väl.
Moldavien - kvällens bästa titel, "Hora din Moldova"! Svängigt och lätt att sjunga med i refrängen.
Albanien - allvarligt, det var fan det läskigaste framträdande jag sett i hela mitt liv! Två goth-sminkade dvärgar och en dansande Tjernobylpenis! Jag blev ju livrädd. Synd, för låten var det inget fel på.
Ukraina - less is not more in Ukraina.. Här fläskar vi på med gay-gladiatorer, kugghjul och lite porrdans. Det hela var liksom bara fööör mycket, vilket även i detta fall var synd på låten som det inte var något större fel på.
Estland - gud så skötn med lite ljuva toner efter alla over the top-bidrag. Jag gillade den här!
Holland - men hur tänkte dom här?? Varför fick ena fruntimret ha ett korvstånd på magen?? Minns ni när Towa Carson, Annlouise Hansson och Siw Malmqvist var med i Melodifestivalen med en klämmig bit? Här var det en holländsk gubbvariant, men med lika mycket smink. Hua, Barry Manilow släng dig i väggen.

Som sagt, inga katastrofresultat här eftersom jag bara hade en favorit och den gick vidare. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså Frodis? Jag skrattar så jag ramlar ur stolen!! Du är som jag säger SJUKT rolig!!

2009-05-15 @ 22:51:34
Postat av: Malinda

rodnar Om jag skriver vem det är ifrån så kanske du känner till att jag tycker att du är sjukt rolig?

2009-05-15 @ 22:52:26
Postat av: Sara svarar

Hehehe, man tackar!

2009-05-15 @ 23:16:43
Postat av: Marion

Hörde bara Norges bidrag som var guld. Då missade jag tydligen inget sen

2009-05-16 @ 00:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0