Sex and the city - sex = bara city?

Vad håller TV3 på med? Sex and the city går två gånger om dagen, kl 17 och sen repris senare på kvällen. Jag har sett alla avsnitt ungefär hundra gånger men eftersom det är en av mina favoritserier så brukar jag ha tv:n på och slökolla (eller lyssna lite och kasta ett getöga medan jag gör annat). Nu har jag upptäckt att det är någon form av censurerade avsnitt som går kl.17. Första gången trodde jag att det var jag som varit ouppmärksam eller att jag mindes fel, för jag tyckte det var en stor bit som saknades. På kvällen var avsnittet som vanligt igen och då förmodade jag att jag helt enkelt missade lite i eftermiddagsavsnittet. Men sen hände det flera gånger och jag började undra om jag var helt sinnesrubbad eller senil så jag dryftade problemet med Kristoffer och kommenderade honom att se ett eftermiddagsavsnitt, sen såg vi reprisen på kvällen och kunde konstatera att jag hade rätt. Det är nerkortade avsnitt på eftermiddagarna. Min undran är ju då varför? Ska det vara någon slags barnvänlig variant, typ inga tuttar före klockan 18? Varför ens sända serien den tiden i så fall? Ska de klippa bort allt som har med sex att göra så blir det ju bara introt och tre reklampauser kvar. Skitstörigt. Om någon mot förmodan aldrig sett serien så är det dessutom helt förvirrande eftersom själva poängen flera gånger går förlorad. Vilket påfund!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hahahahaha! Det måste jag kolla in någon dag.

2009-03-10 @ 03:38:41
Postat av: Sara

Jamen gör det! Kollar man i tv-tablån så är eftermiddagsavsnittet fem minuter kortare än kvällsavsnittet, och det beror inte på att de skippar reklamen!

2009-03-10 @ 13:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0