Schlager-ripoffs

Ännu ett hejdlöst sent inlägg om Melodifestivalen.. Hursom, den senaste omgången bjöd faktiskt på en vinnarlåt tyckte jag. Agnes var den hittills bästa om ni frågar mig. Nu kan det visserligen bero på att jag inte minns hur de andra låtarna låter, jag kan inte ens minnas vilka som gått till final. Börjar bli senil.. Men den här omgången bjöd även på ofantligt många ripoffs tyckte jag. De där skoj-piloterna hade ju blandat hejvilt i sin låt, det var lite "Eye of the tiger" och lite Velvet och lite smått och gott. Den norsksvenska unionen lät som en blandning mellan Duffy och "Lyssna till ditt hjärta" och Waterloo-piano hittade vi i Thorleifs låt. Alltså dessa Thorleifs... Jag kunde inte ens se snabbreprisen utan att tokgarva åt dom. Jag var helt övertygad om att de skulle gå till final, jag såg hur alla 60-plusare for upp ur tv-sofforna som skjutna ur en kanon och började bugga loss så vintetrorna yrde. Men sen var de tydligen tvungna att torka rödvinsfläckar från golven och hann inte rösta. Operadisco-mischmaschet var väl en skräll. Men faktum är att jag hellre sett Thorleif i final än den, dansbandsgubbarna var det ju lite underhållningsvärde på. Jag var helt utmattad efteråt, jag skrattade så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0