TGI Friday - midsommarspecial

Midsommarafton är här och då blir det musik som påminner mig om midsommaraftnar

Def Leppard kommer alltid förknippas med midsommar -88. När jag inte fick spela mina Depeche-band ute på Lövskär så var det Def Leppard som skulle spelas. Sen var det en massa grejsimojs som vi inte behöver gå in på här, haha. Men vafan, jag var 16 bast och inte så rutinerad på det här med att dumpa en kille på ett snyggt och stilfullt sätt.



Midsommar -89 spenderade jag och Kicki i England där vi lyckades få en dj att BARA spela Depeche och U2. "Swedes night" kallade han det. Jag tror han gillade oss :) Jag valde den här videon bara för att jag tycker Bono ser så jävla rolig ut i sin hockeyfrilla och sina käcka damskor. För det ser faktiskt ut som han har damskor på sig.



Midsommar -91 går till historien som den sämsta ever. Jag, Jimmi, Jennie och Robin åkte ut till nån ö och grillade, spelade Popgeni (gissa vem som vann..) och blev fulla och bedrövliga. Jag och Jennie kräktes över trappräcket till stugan medan killarna åkte ut på sjön och filosoferade. Dagen efter regnade det och vi blev fast på sjön en stund när båten krånglade. Jag försökte liva upp stämningen genom att sätta på radion. Den enda kanal jag fick in var nåt finskt elände där de spelade en finsk variant av den här vedervärdiga saken. Att vi inte dränkte oss alla fyra är ju ett under.



Glad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0