Simskola

Pjuh! Två dagar har vi haft simskola. Storhunden höll på att drunkna. Jag blev bromsbiten i arslet och fick sand i mobilen. Men nu, nu kan partyvalpen simma! Rent fysiskt/tekniskt har hon alltid kunnat simma men hon har inte gjort det frivilligt. Men med lite list från matten och draghjälp/assistans av storhunden har vi nu fått henne att förstå tjusningen med att simma och bada så nu fanns det plötsligt ingen hejd på henne.



- Nja, jag vet inte jag...
 


Men sen så lossnade det och simningen gick som en dans



*blubb* Inga halvmesyrer här inte sa partyvalpen och simmade under vattnet. Matten fick lätt hjärtsnörp men hade som synes tillräcklig sinnesnärvaro att ta kort!



När senioren ska bada tvekas det då inte en hundradel i onödan, det är kanonkulan som gäller varje gång.



Jaså minsann, jag tror bestämt att det är herr Fisförnäm som tar sig en simtur



Inte kanonkulan än, men väl ett graciöst rävhopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0