Filmtajm

Betade av några filmer i veckan, det var ett tag sedan jag hann med sånt.
Frozen river - jomen den här gillade jag. Småspännande och lite eländig sådär. Köpte inte slutet dock, det var det enda.
Tvivel - ojojoj. Min favorit Philip Seymore Hoffman går i clinch med en genomevil Meryl Streep. Det här måste vara hennes bästa roll på år och dar. Amy Adams är ett nytt namn för mig, hon var också väldigt bra.
Der Baader Meinhof komplex - jag gillar nutidshistoriska filmer så jag tyckte den var klart intressant. Lite rumphugget slut bara, där hade jag velat veta lite mer.
De ofrivilliga - men hallå, vad var det här egentligen?? Jag fattade ingenting. Vad poängen med filmen var kunde jag inte riktigt räkna ut. MEN - fantastiska skådespelare och dialog som ger ett nästan autentiskt intryck måste ge lite pluspoäng då jag inbillar mig att det är svårt att åstadkomma. Well done!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0