Filmtajm

Har klämt några filmer i veckan
Boy A - oj det här var intressant. Jag vet inte om filmen ska bygga på verkliga händelser men om jag inte minns helt fel så har det hänt något nästan exakt likadant (förutom slutet kanske, som jag inte ska avslöja). Barn mördar ett barn och sitter i fängelse många år. Släpps ut med en ny identitet och börjar ett nytt liv, får sin identitet avslöjad och helvetet bryter lös. Jag kände verkligen för filmens karaktär och sympatiserade med honom. Gör jag det för personen som råkade ut för detta i verkligheten? Nej faktiskt inte. Det var lite tankeväckande faktiskt.
Mammut - men hjälp vilket sömnpiller. Fattade ingenting vad vitsen var och satt hela tiden och väntade på att något dramaaaaatiskt skulle hända. Visst, Gael Garcia Bernal är ju jävligt trevlig att titta på, men det känns inte riktigt som det räckte liksom.
Gran Torino - Clintan kan! Lite annorlunda story som var rätt bra, med ett lite oväntat slut och en alldeles underbar slutreplik.
The duchess - hövvaligen, tur att man inte är ingift i brittiska kungahuset. Spelar ingen roll vilket århundrade det handlar om, karlarna är assholes oavsett. Filmen var hyfsad tycker jag, men jag börjar tröttna lite på Kiera Knightley. Hon är verkligen toksnygg men spelar ungefär samma roller hela tiden känns det som, med samma ansiktsuttryck. Skulle vara kul att se henne som skurk eller psykopat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0