Arvika - the roadtrip

Jag hade som mål att dokumentera precis hela resan och lyckades ganska bra. En bra grej att göra är dock att ta med extra kamerabatterier vilket jag självklart inte gjorde... Men men, det mesta fick jag med i alla fall så here we go!



Hundvakten mutades



Hundarna förmanades att sköta sig. Spana in partyvalpen till höger, så uppmärksam hon är. "Jaaa, vi lovar! Vi ska vara jättesnälla!". Var hon det då? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!



Sen kom Jenny och hämtade mig och så bar det av!



Sjukt varmt var det, jag var tvungen att fläkta fötterna lite. Tog även av mig tröjan men det dokumenterades inte. Sen visade det sig att Eniro är sämre på att hitta än vad jag är (det låter helt sanslöst, jag vet!) så vi fick en liten oplanerad tur genom Skåre.

Men till slut var vi framme och kunde krångla oss fram till festivalområdet där vi gick fel ett par gånger. Fel ställe, fel köer etc. Det blev ett fasligt rännande fram och tillbaka i värmen.

Vi blev inte överkörda av någon bil, tack vare den eminenta trafikpolisen :)

Efter köande fick vi så våra festivalband


och kunde äntligen gå in på området och ääääta och dricka


Jag var lite varm.. och hungrig.. om någon trodde annat...

Sen hängde vi på festivalområdet hela kvällen och hade det jävligt najs.


Öl plus Mando Diao lika med tummen upp! Sitta och softa med en pilsner och kolla på folk är halva nöjet.


Hörru grabben! Hulk Hogan ringde och ville ha tillbaka sina kläder..


Män som gör saker tillsammans..


Det är viktigt att hålla energidepåerna ordentligt påfyllda, och det var vi fantastiskt skickliga på..



Strategiskt placerad skylt måste jag säga. Vem ser den?? Ja,förutom när man redan snubblad och rasat i backen då..
Mat, folk, öl och så givetvis musik blev det


Röyksopp hade snyggast scendekor och gjorde en skitbra konsert featuring Robyn. Det var tydligen kaos och jätteträngsel men vi klarade oss väldigt bra från det.



Kvällen avslutades med Nine inch nails innan det blev hemfärd och sömn.

Det var tokvarmt hela kvällen och natten så det var lite knepigt att sova men vi vaknade vid nio och var ändå redo för en härlig dag.

Frukost intogs i bilen. Calzone från 7Eleven, precis som sig bör på festival.
Solen stekte på ordentligt vilket passar två soldyrkare som oss. Hela dagen låg vi vid den här badstranden och glassade.

Långgrund sandstrand, härligt! Vi badade flera gånger, Jenny är på väg ut i vattnet.

Solstollar eller badbrudar, det är frågan :)
Tja, resultatet blev det här:

Tre nyanser av brunt. Jag lyckades med konstycket att bränna knäna! Bara knäna, inget annat. Så jävla dumt så det är ju inte sant. Svea rikes snyggaste spiror, jag ser ut som en krocketpinne! Eller en sån där isglass som fanns när jag var liten, X9? Snyggt är det i alla fall, och oerhört skönt let me tell you...
Hursom, nyduschade och solbrända försökte vi ge oss av ner till festivalområdet. Vi blev dock stoppade av ena föreståndaren för vandrarhemmet (tror jag det var) som upplyste om alternativa aktiviteter för kvällen

Det skulle vara allsång! Vi log snällt och avböjde vänligt men bestämt hans inbjudan, det kändes som det fanns något på festivalen som var liiiite mer intressant :)
Framme på området var det dags för - ja just det, mat! Vildsvinskebab åt vi. Den var god men fasligt bångstyrig att äta.

Hur lyckades vi se så totalt störda ut kan man ju undra...
Mitt i maten dök det upp ett gäng styltmänniskor och höll på att skrämma skiten ur mig.

Styltmänniskor är ungeför det läskigaste jag vet, näst efter clowner

MEN - och det är ett stort men.. Om alla styltmänniskor var sä här übervackra

så skulle det inte vara några problem!


Jag lovar, iiiinga som helst problem! *tindrar med ögonen* Gosch i min galosch!

Nåja, nu var vi ju inte där för att spana på karlar. Inte enbart i alla fall, det vankades ju musik naturligtvis. Först ut var Bob Hund


Sen blev det en väntan som kändes fasligt lång, men vi satt i öltältet och hade det bra.

Pilsner, ny Depeche-tischa, solbränd - då är Frodis nöjd! Vi hade även en liten geografilektion med en aningens överförfriskad snubbe som läste intresserat på ryggen på min tröja.
- Vad står det där?
Jenny: Toronto
- Är inte Sverige med?
- Arvika ligger väl i Sverige sist vi kollade i alla fall.
- Aaah.. Så det är dom som spelar i kväll alltså?
- Eh, ja..
- Var ligger Montreal?
- Kanada.
- Vad står det där?
- Carcassonne.
- Kazakstan?
- Nej Carcassonne.
- Var ligger det?
- Frankrike.
- Vaddå, har ni följt dom hela tiden?
- Men alltså, nej det har vi inte.
Haha, han trodde vi följt dom på hela turnén och skrivit på min tröja var vi varit. Hahaha.
Till slut var de äntligen dags att bege sig ner på grusplanen.

Det var ju några som ville kolla..

Och finally...

Andy Fletcher. Samma stil, frisyr, brillor och utseende som de senaste 20 åren. Det är lite coolt faktiskt!
Men den som fastnade mest på bild var givetvis den snyggaste man som någonsin existerat...

Dave Gahan!

Ja herregud, kommentarer känns överflödiga.



Sex on a stick

Depeche Mode har världens bästa fans :)



Som vanligt var det snygga bilder på skärmarna och i bakgrunden





Martin Gore måste ju givetvis vara med på bild han också. Lika rar och söt som alltid!







Thank you and goodnight!

Sen tog kamerabatteriet slut så det blev inget mer dokumenterat från vår resa. Efter konserten var vi helt färdiga, mina sönderbrända knän värkte så de höll på att rasa av. På hemvägen hade vi radion på och sjöng till "Glory of love" med Peter Cetera. Det är så skööönt med någon mer som faktiskt kommer ihåg texten efter 23 år :) Det kändes som en lagom avslutning, men se då toppade P3 det med att kasta in "Hej hej hemskt mycket hej" med Hemliga Byrån! *asg* Vi höll på att garva ihjäl oss och ännu värre är att vi ju fan kunde texten! Vad sparar man i minnesbanken egentligen??

I morse blev det frulle på 7Eleven igen och sen begav vi oss hem. Tanken var att stanna och kolla på Thåström men vi orkade fan inte sitta och vänta på det hela dagen. Det är skönt att komma hem också, det viktiga hade vi redan sett.

Det var en skitbra helg måste jag säga! Stort tack till Jenny för sällskapet och till Ciss som passat hundarna. Nu ska jag sova ett par dagar. 

Kommentarer
Postat av: Nina a´la rumskompis på arvikafestivalen

Hoj! Snygga bilder :) I like the knees :-P Blandade ihop dina vovvar med Groenendael rasen s Därav sa jag schäfer men nu vet jag vilka du menar :)) Jättesöta :) och Dave är snygg som alltid :))

mvh/Nina

2009-07-04 @ 19:36:53
Postat av: Elisabt

2009-07-04 @ 21:34:08
Postat av: Elisabeth

pekar uppåt Katt klev nyss på tangentbord...

Jaja, det var inte det jag ville utan vad är grejen med dessa styltmänniskor och rockfestivaler? Vad gör de där? Varför får man inte ta sats och knuffa omkull dem? (jag har försökt varje gång jag varit på Roskilde, men alltid blivit brutalt stoppad av barska vänner som sagt "så får du INTE göra". Varför inte då? fattar inte poängen Om man åtminstonne fick välta dem skulle det vara lite kul i alla fall.

2009-07-04 @ 21:43:55
Postat av: Sara svarar

Men Elisabeth, blev du stum av beundran över mina ben eller varför säger du inget? :)

2009-07-04 @ 21:57:06
Postat av: Sara igen

Hoppsan, nu trillade din kommentar in. Jag tycker man borde få röva bort styltmänniskorna. Ta hem och krama och mata med chips och så...

2009-07-04 @ 21:58:31
Postat av: Elisabeth

Bara jag får fälla styltmänniskorna får du gärna släpa hem dem och göra vad du vill med dem...;-) teamwork när det är som bäst

Bena var väl fina, varför ha en jämn solbränna när man kan satsa på kamouflage liksom?

2009-07-04 @ 22:08:32
Postat av: Malin

Jag tycker nog att du fick med det viktigaste (Dave)! :)

2009-07-07 @ 16:38:56
Postat av: Anonym

Men eller hur Malin! Tänk om batteriet hade tagit slut under första låten, p g a att jag fjantat runt och tagit kort på en massa mat bara. Där hade jag lite tur :)

2009-07-07 @ 23:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0