TGI Friday! Eller?

Visst är det fredag idag? Jag är helt dagvill efter alla helger hit och dit, jag tror det är måndag.. Men tydligen är det fredag och då vet ni vad som gäller - det blir musik i frodisbloggen. Vi börjar med ett kanske lite otippat kort, från det sunkiga 90-talet då man kunde gå på disco i rutig flanellskjorta och Crazy's hade en suverän konserthöst med Hedningarna, Di Leva, Webstrarna, Ride, Traste Lindén och Staffan Hellstrand. Hoppa runt för fan!



Efter den grågröna yllesörjan måste vi självklart kasta oss tillbaka till det lite prydligare och käckare 80-talet. Okej, kanske inte världens mest vessleoptimistiska låt eftersom det handlar om krig och dessutom är rätt grågrön i tonen, men det var min bästa låt när jag var kring 9-10 år och Kim Wilde var min idol.



Veckans one-hit-wonder från 80-talet blir Levis-modellen Nick Kamen som med Madonnas hjälp fick en liten hit med "Each time you break my heart". Nu kommer säkert vän av ordning att påpeka att Nick Kamen också hade en stor hit med "I promised myself". Ja det är riktigt, men det var 1990 så det räknas inte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0