TGI Friday!

Tjolahopp, fredag igen! Idag blir det Tema: Mellanstadiedisco i bloggen. Låtarna borde varenda människa känna igen, om man inte levt under en sten eller växt upp i en vargflock eller så. 

Först ut är Alphaville. Det behövs väl ingen närmare presentation, fortfarande är deras "Forever young" ett av världens överlägset bästa debutalbum. Här blir det "Sounds like a melody" som var min bästa Alphaville-låt i mellanstadiet. Skitjobbig att dansa till dock, eftersom den går snabbare och snabbare på slutet. Vi stod där i Edvardslundsskolans matsal och trampade och stampade förtvivlat fram och tillbaka i våra ergonomiskt totalt oriktiga kinaskor. Det blir inga stilpoäng heller till Marian Golds hawaii-liknande skjorta och guldmick.

   

Andra favoriter i min klass var Thompson Twins. Alannah Curries hår är inte att leka med! Jag har ju en fäbless för sprayade 80-talsfrisyrer så jag tycker fortfarande hon ser tuff ut.



Andra som hade relativt yvigt hår var bröderna Sirkis i Indochine. Här spanar jag inte in just håret så mycket kanske *harkel* utan mer den korta korta sekvensen 0.11-0.13. Me like! A lot! Minns att mamma förklarade att de inte hette "Indoshajn" utan "Ändotjinn". Hade jag haft en fem fria-lista när jag gick i femman vete sjutton om inte Nicolas Sirkis hade kvalat in, han är ju vesslesöt! Vad jag sett av lite nyare material så har han bibehållit formen något alldeles kolossalt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0