Filmtajm

Passade på att kolla på lite film när jag fick en extra ledig dag bara sådär.

All the boys love Mandy Lane - hrm. Varför den här fått fin kritik har jag ingen aning om. Jag tror jag är 20 år för gammal, jag hade säkert gillat den när jag var yngre. Lite Scream, lite Fredag den 13 och så lite Donkey punch typ.
The dark knight - Bra, det var den. Heath kickade ass, det gjorde han. Liiite för lång dock med lite för många vändningar. De kunde sparat lite på krutet så hade boven för nästa film varit klappad och klar. Men trojkan Heath Ledger, Christian Bale och Michael Caine borgar ju för kvalitet. Me like! Extra plus att de plockat bort den uruslade Katie Holmes.
Barnhemmet - hujedamig vad opedagogiskt att se den här innan jag varit ute med hundarna sista rundan. Den var riktigt läskig, påminde en del om The Others. Vid ett tillfälle höll jag på att skita ner mig, jag blev så rädd. Kruxet med filmer som inte är svensk- eller engelskspråkiga är ju att man inte kan blunda hur mycket som helst eftersom man måste läsa textremsorna. Min gymnasiespanska är inte direkt så fräsch att jag hänger med annars, de använde lite fler ord än "fläskfilé", "bajs", "den här tjejen är korkad", "nej hon är svenska", "kyckling" och "häst". Tro det eller ej! :)
Into the wild - men hjälp vilket sömnpiller! Låååång vildmarkspekoral som fått skitbra recensioner. Det får den inte av mig, och Sean Penn som gjort denna totalt ospännande film får omedelbums bakläxa.

Härnäst på tur är väl att uppdatera mig lite på de filmer som är Guldbagge-nominerade så jag inte sitter som ett fån som förra året då jag knappt kände igen en enda titel. Och jag bara förutsätter att No country for old men tar hem baggen för bästa utländska film..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0