Nattvak och guldgubbar

Jag orkade nästan se hela Oscarsgalan i natt, till tjugo över fyra höll jag mig vaken trots att jag tröttnade efter fem minuter av röda matt-tjafset. Jag tycker det var en ovanligt bra gala, det var roliga prisutdelare och flera roliga tacktal. Hugh Jackman är ju för rasande grann också och jag tyckte han skötte sig ypperligt. Priserna då? Tja, det gick ju inte riktigt som jag hållt en tumme för (d v s Mickey Rourke och Marisa Tomei blev utan guldgubbe) men jag har å andra sidan inte sett de andra filmerna så jag ska inte säga om det var rätt eller fel. Kul för Penélope Cruz att få pris, jag gillar henne. Att Heath skulle belönas postumt kom väl inte som någon skräll, frågan var väl snarare vem som skulle ta emot hans pris. Jag hade, precis som kommentatorerna på tv, gissat på Michelle Williams men det blev ju Heaths föräldrar och syster. Jag ska erkänna att jag faktiskt fällde en liten tår, det var oerhört känslosamt när hela publiken satt där med tårar i ögonen. Huvva. Prio ett på måste-se-listan är nu Vicky Christina Barcelona, Milk och Slumdog millionaire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0