Kate & Leo

Såg Revolutionary road härom sistens och kunde inte alls begripa hur den fått sådan fantastisk kritik från i stort sett alla håll. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var jag inte gillade, men så kom jag på det - dialogen. Det är inte en trovärdig dialog när Kate Winslet och Leonardo DiCaprio bråkar. Det är väldigt pratigt, liksom Ingmar Bergman-pratigt med långa, välformulerade haranger utan minsta stakning. Som Dawson's Creek för vuxna! Sen är inte Leonardo DiCaprio trovärdig som deppig familjefar i 50-talets USA. Han ser ju fortfarande ut som en fjortis, fast med lite mer uppsvällt ansikte. Det är lite synd, för det är inget fel på hans sådespelartalanger i övrigt. Dock blir han helt utskåpad av sina motspelare. Kate Winslet gör mycket bra ifrån sig, men den jag gillade helt klart bäst var Kathy Bates. Hon äger varenda scen hon är med i, hon är skitbra helt enkelt! Övriga biroller var också kanon, plus i kanten för den som skött castingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0