Filmtajm!

Hunger - den här har jag sett fram emot, jag gillar IRA-filmer och filmer som bygger på verkliga nutidshändelser som jag sagt tidigare. Tyvärr levde den inte riktigt upp till förväntningarna, men den var bra. Tycker dock själva bakgrunden till händelsen var väldigt oklar. Jag visste vad det handlade om, men den som inte gjorde det kan säkert tyckt det var lite obegripligt. Vill man se en film som handlar om just Bobby Sands och hungestrejken så rekommenderar jag En mors son i stället.
Public enemies - det råder inga tvivel om att det är Michael Mann som regisserat. Det här är en Heat förflyttad till 30-talet. Helt okej action tyckte jag. Bra foto och bra scenografi. Jag gillade även att slutet var lågmält och inte en orgie i pangande.
The wall- the final days - ja varför man väljer att ge den tyska miniserien Wir sind das Volk. Liebe kennt keine Grenze en engelsk titel kan man alltid diskutera, men det här var riktigt bra! Spännande, intressant och välgjort och faktiskt riktigt rörande på slutet. Får man mersmak och vill se mer om Stasi, DDR och murens fall måste man givetvis se De andras liv.
Flickan som lekte med elden - helt okej, ganska spännande mellan varven och en hel del action. Hade önskat bättre skådespeleri av mordoffren (ja innan de blev mördade naturligtvis!) och av någon mer. Sen ÄR det svårt att se Paolo Roberto som en seriös skådis. Han gör ingen dålig insats, men jag tänker bara på Stockholmsnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0