Ur led är tiden

Shit, nu höll både jag och Kristoffer på att skita ner oss. K var uppe på kulturen och grejade lite och jag hade inget att göra så jag gick upp och snackade lite skit med honom (läs: diskuterade Falcon Crest...). När jag står där och pratar så ser jag hur klockan på väggen bakom K får spelet och visarna börjar skena runt. Jag kom helt av mig och utbrast "Men Kristoffer, kolla på den där klockan!". Vi stod och kollade på den galna klockan och undrade vad fan det var som pågick. Då ser jag hur klockan på väggen mittemot börjar göra samma sak! Spoooky! Vi blev helt nervösa och rädda och trodde det var nån jävla twilight zone vi befann oss i. Efter en stund stannar den ena klockan och börjar gå normalt - på rätt klockslag! Efter ytterligare en stund gör den andra klockan likadant, saktar ner och går normalt på rätt klockslag. Då tyckte inte jag det var så roligt längre att vara på kulturen så jag gick ner...  Det spökar i borgen, det har vi konstaterat ett antal gånger! Självställande klockor är ett otyg.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag vet vad det beror på eftersom jag sitter i, harkel harkel, NA Medias kontorslandskap där även kulturen bor. Så här är det, och det är helt sant: Klockorna ställs in av en satelit, det är därför de får spel ibland. När klockorna får spel ska man ta ned dem och lägga dem i fönstret, då drar de sig rätt. Mer spooky än gamla hederliga spöken faktiskt... Varför det inte dög med batteridrivna klockor vet jag däremot inte.

2008-11-14 @ 18:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0