Panta mera!

Jag har ett litet förråd bredvid min lägenhet. Himla praktiskt att bara kunna skuffa undan grejer i. Det är också precis vad jag gör, jag skuffar in saker precis innanför dörren. Nu var det då dags att ta fram sommardäcken till bilen, vilka givetvis ligger längst in i förrådet. Då var jag tvungen att verkligen inse hur mycket skit jag har slängt in i det där förrådet. Lite smått och gott har jag där, en gammal trasig byrå t ex. En kartong med pokaler, ett gammalt vinterdäck till en SAAB jag ägde för typ 6 år sedan, ett köksbord som tillhör ex-sambons mamma (!!), en säck gamla kläder och en massa annat finns också inknökat. Men... det mesta utrymmet upptas av kassvis med cola-flaskor. Nu förstår jag varför den där pant-reklamen rullar i tv hela tiden - det är visst jag som sitter och ruvar på världens största samling av pantflaskor, som ett eget Fort Knox. Bara för att kolla hur mycket det egentligen är så släpade jag in alla kassar i mitt kök. Jag släpade och släpade och det tog aldrig slut. Kände mig lite som pojken med guldbyxorna :) Till slut såg det ut så här i köket:

image31

*asg* Det var så mycket att allt inte ens kom med på bilden! Det är ju fan helt sinnessjukt, hur gick det här till?? Man skulle kunna säga att jag "skipprat" mig själv. Ni vet, som Anna Skipper gör i sitt hemska ätprogram, där hon asar fram en massa sunkig mat på ett bord och så får deltagaren stå där med skammens rodnad på sina kinder och bli uppläxad av henne. Fast jag läxade inte upp mig själv, jag bara garvade. Vilken Cola-junkie jag är alltså. Nu uppstår ju genast ett nytt problem - hur ska jag kunna panta allt detta? Jag kommer ju spränga pantapparaten på Prix. Undrar hur mycket pengar det blir! Vad tror ni? Första pris är... eh.. ett glas Cola?

Kommentarer
Postat av: Marion

Hm minns att vi satt och gjorde narr av det stackars paret i lyxfällan som hade två, jag upprepar TVÅ kassar colaflaskor... No more comments...

2008-05-03 @ 23:29:12
URL: http://www.nogg.se/Linneberg
Postat av: Sara svarar

*asg* VA?? Näää, när skulle vi gjort det? Det har jag faktiskt inte ett minne av, det låter väldigt osannolikt att jag skulle narra någon för det.

2008-05-03 @ 23:53:26
Postat av: Elisabeth

Säg att du kommer från nån förening som har samlat pant för att åka på resa. Men du, fatta vad med Cola du kan köpa för pantpengarna! *asg*

2008-05-04 @ 10:31:43
Postat av: Victoria

Jag måste erkänna att jag är förvånad. Nog för att jag sett din samling av hundmatssäckar, men det här tog nog priset...=)

2008-05-05 @ 09:21:02
Postat av: Ciss

*asg*
Ja, men vaddå, kan man dricka något annat än cola??

Jag åkte in med en halv säck flaskor igår, men den här gången fick jag bara 60 spänn eller nåt *Besviken*

2008-05-05 @ 13:15:56
URL: http://blogg.ceciliasoderman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0