Valpvarning och ambulansfärd

Jämmer och död vilken skruvad dag det varit! Igår åkte jag hem till morsan och farsan för att sova över, jag skulle på träningsträff och valptitt hos uppfödaren. I morse när jag varit ute med hunden och kom in så var pappa helt eländig. Han kunde inte andas och hade tryck över bröstet och trodde att han höll på att få en hjärtinfarkt. Jag ringde ambulans och sen till mamma som var ute på tipspromenad med en kompis. Hon släppte allt hon hade och SPRANG hela vägen hem, jisses amalia. Ambulansen kom och efter att pappa fått syrgas mådde han mycket bättre, men de ville åka in med honom i alla fall (här började farsgubben krångla, han skulle ju missa två hockeymatcher gubevars!). Mamma följde med och jag var stand-by vid mobilen för lägesrapport. Det visade sig att det inte var hjärtat utan troligen lungorna, han har ju Kol, så han blev inlagd för observation men var vid mycket gott mod (morsan med). Han hade fått tv på rummet och Leksand ledde med 4-1 eller nåt när jag pratade med mamma, så min far var nöjd tydligen.

Jag åkte till uppfödaren och kollade på hennes valpar som nu är 4 veckor. JA, jag kollade bara.. Eller, jag gosade ju givetvis med dom också. Sen stack vi ut till hundklubben och tränade hela dagen. Herr hund var ålderman i sällskapet med sina 6 år, något han inte visade på något sätt. Han är ett hopplöst fall och kommer aldrig bli vuxen :) Träningen gick i alla fall jättebra och det var kul att träffa de andra. Svipp så var dagen slut och jag var djupfryst och jättetrött. Körde lite väl fort hem, det erkänner jag. Tyvärr gjorde jag samma sak igår och då fastnade jag på bild tror jag.. Skit också. Men jag har enbart mig själv att skylla, det är rätt åt mig.

Bilder från idag (här utfärdas valpvarning för känsliga tittare)

image15


image16

image17

Nej det är inga labradorer eller något annat, det är äkta hovawartar! Dom kommer växa upp och bli så här stiliga:

image18 

Inte min hund, men hans systerson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0