Tunakillar rockar loss

Igår var vi på Conventum och såg Kent. Det var skitkul och riktigt bra. Några seglåtar för mycket ett tag där i mitten, men i övrigt var det jättebra. Vad mer kan man förvänta sig av ett rockband från E-tuna :) Dessutom tror jag bestämt att det var en Torshälla-kille som lirade synth. (ja, jag blir lite lokalpatriot ibland *s*) Om Depeche-publiken är världsbäst på allsång och armviftningar av olika slag så är Kent-publiken bäst på handklapp. Såna där klappklapp-klapp--klappklapp-klapp. Det var ju hundra år sedan jag såg Kent live och man kan väl lugnt påstå att de utvecklats en del sedan de lirade i Crazys källare -94 :) Bono-Jocke var.. hrm.. vid väldigt god vigör, det var Elisabeth och jag rörande eniga om. *flin* Conventum Arena däremot.. Jeeez vilken tråkig lokal! Inte nog med att den ser ut som ett gammalt DDR-badhus på utsidan, den var lika ful på insidan. Det var som att kliva in i en stor lagerlokal bara, verkligen astråkig. Och liten! Jag trodde det skulle vara oerhört mycket större och glammigare. Hursom, den dög till rockkonsert i alla fall! När vi skulle gå därifrån var det något så vansinnigt uppstyrt vid garderoben, det var vakter och avspärrningar och allt. Vi knotade väl lite, men vakten förklarade att det var för att man skulle få sätta på sig jackan i lugn och ro utan trängsel och han babblade på om hur bra det var jämfört med hur det är på andra ställen.
Positiv och klämkäck vakt: Har ni inte tänkt på det när ni är på krogen?
Frodis och Bettanblå: *tittar förvånat på varandra och utbrister unisont* Ehh.. Tänker? Vi tänker inte när vi är på krogen... 

Sen traskade vi till Pitchers för att vila fötterna och ta en öl. Nu blev det ju helt otippat inte EN öl, vi blev kvar där hela kvällen och satt och snattrade och skrattade en massa. Jag krossade Elisabeths rockillusion om en av medlemmarna genom att berätta att han och jag satt och sjöng Bo Kaspers Orkester hemma på krogen för en massa år sedan - med rörelser och specialljudeffekter och allt. Elisabeth blev helt knäckt och ville sniffa ketchup :)

Kort sagt var det en alltigenom helbra långfredag! Men idag är jag lite trött.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är synd att den där klämkäcka avspärrningsvakten inte såg med vilken stil och finess vi tog oss ut från Pitchers som inte ens har en garderob...:) Och vi tog ju oss runt hans avspärrning i alla fall på en synnerligen fiffigt vis, haha! Bo Kaspers Orkester!!!! Och jag som alltid trott att Sami var den coolaste i Kent. Aaaarghhhh! *andas i påse och baddar pannan med kall trasa*

2008-03-23 @ 11:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0