Sjuuuuk

Har haft hosta ett par dagar och känt mig konstig i halsen och igår kväll på jobbet fick jag feber och var tvungen att gå hem. Vaknade klockan 6 i morse med feber och den där Linda Bengtzing-låten i huvudet, snacka om mardrömsuppvaknande! Somnade om en stund i alla fall, och lyckades även byta låt i skallen. Morsan ringde när jag varit vaken ett tag och först då märkte jag att jag knappt kunde prata heller. Sen har jag hasat runt på feberdarriga ben hela dagen och nu börjar jag bli hemskt trött på det. Jag vet, ett dygn är ingen lång tid att vara sjuk, men det är ju så tråååkigt! Svettas och fryser om vartannat och ingenting är bra. *gnäller* Vad är egentligen feber? I temperatur alltså? Jag har aldrig ägt en febertermometer utan gått på känn (man känner väl om man mår bra eller inte?), men nu har jag faktiskt en termometer. 38,1 - det är väl feber? Någon som har några huskurer, please? Alvedon, bad och dryck verkar inte funka alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0