Schlagerchock + förkylning = skrällhosta?

Håhå, så var det då dags för "Andra chansen" i Melodifestivalen. Elisabeth och jag hade sedan länge planerat att inspektera spektaklet på lokal, och det blev O'Learys som blev vårt val. Detta enbart för att det utlovades schlager-kit till alla som kom och tittade. Vi har gått och fantiserat om schlager-kiten i flera dagar, vad kan det vara? Får vi klappkepsar? Eller en BWO-banderoll? En Anti-Carola-badge? Jordnötter? Pom-poms? Höga förväntningar som ni hör. Nu bar det sig ju inte bättre än att jag hade feber fram till i morse så någon vidare partypingla var jag inte, jag satt mest och hostade och hostade och hostade. Hursom, vi åt kanongoda hamburgare (rekommenderas om man är vrålhungrig!) och drack lite öl. Med betoning på lite, faktiskt. Jag har ju knappt ätit något sedan i tisdags så min mage blev helt perplex när det plötsligt lassades ner värsta bautaburgaren, strips, coleslaw och Heineken.

När vi kom var det fotboll på tv-apparaterna och när klockan började närma sig åtta blev vi lite stressade. Skulle de inte byta kanal snart? Jodå, de bytte kanal i tid trots några protester från ett gäng fotbollstittare. Själva tävlingen var ju hur kul som helst! Det var ett stort ögonblick i musikhistorien - Bettanblå röstade på Nordman! Det trodde man väl aldrig. "Jag vet... Livet tar såna lustiga vändningar ibland" suckade hon. Hon var inte ensam, när Carola blev utslagen jublade HELA O'Learys! Jag bara skrattade, vilken skräll! Mig är det skitsamma, Carolas låt var bättre men jag klarar mig gott och väl utan henne i finalen. Fotbollstittarna blev gladare än när det blev mål tidigare :) Vi kollade klart på tävlingen, men sen var jag bra mosig och vi bröt upp.

Schlager-kitet då, vad var då detta? Jo, vi fick en käck silverbag med diverse pryttlar i - silverfärgade serpentiner, rosa läppglans, en glittrig penna, en silverfärgad ballong (säga vad man vill om Elisabeth men världsmästare i ballonguppblåsning kommer hon aldrig bli *s*), en schlager-tatuering och så en sån där tutgrej man blåser i. Serpentinerna och tutan tog jag hem, de ska jag använda på min schlagerbaluns nästa lördag. Tatueringen med :) Varken klappkepsar eller jordnötter m a o, men så var det ju också schlager vi tittade på och inte fotboll.

image9

Bettanblå river girigt bland grejerna i schlager-kitet 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det måste understrykas med bestämdhet att mina två välinvesterade röstningssamtal på Nordman var en riktad aktion mot Carola, inte ett ställningstagande för Nordman. Taskigt för Andreas Johnson, men så går det när man hamnar i dåligt sällskap. Jag är för övrigt helt hundra på att fotbollsgänget enkom var där för schlagern, de sjöng ju tom med i operalåten och var helt vilda i största allmänhet:).

2008-03-09 @ 09:23:37
Postat av: Malin

Är det party på lördag tro?

2008-03-09 @ 23:58:40
Postat av: Sara svarar

Elisabeth: Jajaja, men du var bra nöjd med Nordmans avancemang :)
Malin: Jadå det är party, bara folk håller sig friska så jag inte måste jobba.

2008-03-12 @ 10:37:40
URL: http://frodis.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Klart jag var, band som har runstenar i papier maché och bränner kvinnor på löpande band ska man aldrig underskatta...;-).

2008-03-13 @ 17:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0